سلامت نیوز : عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عفونت های تنفسی را از شایعترین نوع عفونت ها در میان کودکان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر محمد سعید ساسان با اشاره به اینکه ابتلا به عفونت ها در سه سال اول زندگی در بین کودکان نسبت به سال های دیگر زندگی شایعتر است اظهار داشت: دراین میان عفونت های تنفسی به دلیل افزایش احتمال انتقال آن در بین کودکان به ویژه کودکانی که به مهد می روند بیشتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص دلایل انتقال عفونت‌های تنفسی در كودكان اظهار داشت : شاید اگر كودكی تب داشته باشد، مانعی برای ورودش به مدرسه و مهدكودك باشد؛ اما یكی از مهم‌ترین مشكلات در انتقال عفونت‌های تنفسی این است كه سرماخوردگی، مانعی برای رفتن به مهدكودك و دبستان نمی‌باشد، به همین دلیل شیوع آن نیز در بین كودكان بیشتر است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به دلیل سن كم و رعایت نكردن نكات بهداشتی، انتقال بیماری در بین كودكان بیشتر است به والدین و مربیان مهدهای کودک توصیه کرد اگر كودكی بیمار است باید در اتاقی جداگانه نگهداری شود که موجب بیماری دیگر کودکان نشود.

دكتر محمد سعید ساسان گوش درد را از دیگر بیماریهای شایع در میان کودکان عنوان کرد که به دنبال عارضه سرماخوردگی ایجاد می شود

عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به والدین توصیه کرد: اگر كودك شما به مهدكودك می‌رود و از این گوش‌دردها رنج می‌برد برای مدتی او را به مهد نفرستید و در منزل از او مراقبت كنید.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی كودكان عفونتهای گوارشی را از دیگر عارضه های شایع در میان کودکان برشمرد و اظهار داشت : عفونتهای گوارشی به نسبت عفونت‌های تنفسی در بین كودكان كمتر مشاهده می‌شودوبیشترین دلیل انتقال عفونت‌های گوارشی، اسهال ویروسی و اسهال خونی است.

دکتر محمد سعید ساسان با اشاره به اینکه این بیماری نیز در میان کودکانی که به مهدهای کودک می روند شایعتر است اظهار داشت: اغلب عفونت‌های گوارشی و تنفسی از طریق اسباب‌بازی‌ها نیز قابل انتقال است.

وی با اشاره به اینكه یكی از راه‌های موثر در پیشگیری از بیماری، تغذیه مناسب است، گفت: تغذیه خوب و متعادل سبب می‌شود بدن انسان مقاومت بیشتری در برابر عفونت‌ها داشته باشد؛ به‌خصوص كودكان كه بدن‌شان ضعیف‌تر است. مصرف ویتامین C، سولفات روی و مركبات در بهبود سرماخوردگی موثر است و موجب می‌شود كودك كمتر دچار سرماخوردگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha