سلامت نیوز: برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید اطلاعات مربوط به سران مافیای مواد مخدر در غرب، منتقل شده و در اختیار كشورهایی قرار گیرد كه در صف مقدم این مبارزه قرار دارند.
مصطفی محمد نجار وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران كه در رأس هیأتی عالی رتبه برای حضور در سومین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر به وین سفر كرده است با اعلام این مطلب گفت: هدف این نشست مقابله با قاچاق مواد مخدر از منشأ افغانستان است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین كمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همكاری‌های مرزی میان سه كشور جمهوری اسلامی ایران، پاكستان و افغانستان در قالب ابتكار سه جانبه مشاركت دارد.

وزیر كشور افزود: از دستاوردهای این مشاركت می‌توان به تأسیس واحد طرح‌ریزی مشترك جی پی سی در اوایل سال 2009 در تهران اشاره كرد كه موفق شده تا پایان سال 2011 تعداد 14 عملیات همزمان و مشترك را هماهنگ سازد. وی افزود: تأسیس دفاتر رابط مرزی بین سه كشور و مقابله با جریان قاچاق مواد پیش‌ساز به سمت افغانستان در قالب عملیات تارست نیز از دیگر دستاوردهای آن است.

وزیر كشور با بیان این‌كه ایران عضو كلیدی پیمان پاریس است، تأكید كرد: ایران مهمترین نقش را در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به نقاط مختلف جهان دارد. وی افزود بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سال2011، جمهوری اسلامی ایران بالاترین میزان كشفیات تریاك (89 درصد) و هرویین ـ مرفین (41 درصد) در دنیا را به خود اختصاص داده است. محمد نجار خاطرنشان كرد همچنین ایران در سال 2011 بیش از 500 تن مواد مخدر كشف كرده است.

گفتنی است مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تأكید كرده است: ایران در مبارزه با مواد مخدر شریك شماره یك سازمان ملل است. یوری فدوتوف با بیان این‌كه ایران فعالیت‌های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده، تصریح كرده است: ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد. وزیر كشور اظهار داشت: در اجلاس وین پیشنهاد كردیم كه اعتبارات مالی و تجهیزات فنی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر بیشتر شود.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha