رئیس انجمن آسم و آلرژی و ایران گفت: آلاینده‌هایی مانند دود آتش، دود اسپند، بوی غذا در منزل خصوصاً آپارتمان‌هایی که آشپزخانه‌های اوپن دارند می‌تواند باعث بروز آسم در افراد مستعد و تشدید آسم در بیماران مبتلا شده و به حمله آسمی منجر شود.

سلامت نیوز : رئیس انجمن آسم و آلرژی و ایران گفت: آلاینده‌هایی مانند دود آتش، دود اسپند، بوی غذا در منزل خصوصاً آپارتمان‌هایی که آشپزخانه‌های اوپن دارند می‌تواند باعث بروز آسم در افراد مستعد و تشدید آسم در بیماران مبتلا شده و به حمله آسمی منجر شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، مصطفی معین ، در خصوص عوامل تشدید کننده بیماری های آسم و آلرژی اظهار داشت: عوامل خطر محیطی جزء مهمترین عوامل گسترش و تشدید علائم آسم و آلرژی‌ها در جامعه است.

وی افزود: از آلودگی‌ هوای شهرهای بزرگی مانند تهران گرفته تا دود سیگار و سایر آلاینده‌هایی مانند دود آتش، دود اسپند، بوی غذا در منزل خصوصاً آپارتمان‌هایی که آشپزخانه‌های اوپن دارند همه این‌ها می‌توان به تشدید آسم و حمله آسم منجر شود. نباید اسپند را در منزل دود کرد.

رئیس انجمن آسم و آلرژی و ایران تصریح کرد: در خانه‌ای که یکی از افراد آن به آسم یا آلرژی مبتلا هستند دود کردن اسپند توصیه نمی‌شود. بنابراین خانواده‌ها باید روی این مسائل و مسائلی که جنبه سنتی دارد یا مبنای علمی ندارد، به هیچ وجه در ارتباط با بیماران خود این توصیه‌ها را فراموش نکنند.

وی تأکید کرد: اگر زمینه بیماری آسم یا آلرژی‌زا در فرد باشد با دود کردن اسپند حال او را به شدت بدتر می‌شود؛ به طور کلی باید گفت اگر قرار باشد با دود اسپند چشم زخم‌ها خنثی شود، با دود شهرهای بزرگی مانند تهران هیچ کس نباید دچار بیماری شود.

دکتر معین اضافه کرد: این باور، باور اشتباهی است، میزان مرگ و میر ارتباط مستقیمی با میزان آلودگی محیط چه در داخل منزل با دود سیگار، غذا و آتش و چه در خارج از محیط منزل، با دود ماشین‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha