شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 42827

می‌گویند سیب میوه جادویی سلامت است. می‌دانید چرا؟ اگر نمی‌دانید همه این خواص سلامت را در این مطلب بخوانید.

سلامت نیوز: می‌گویند سیب میوه جادویی سلامت است. می‌دانید چرا؟ اگر نمی‌دانید همه این خواص سلامت را در این مطلب بخوانید.

با خوردن سیب احتمال ابتلای شما به سندرم متابولیك كاهش می‌یابد. محققان فنلاندی و نروژی نشان داده‌اند، كسانی كه به طور منظم سیب می‌خورند (حداقل 3 سیب طی یك هفته) 27درصد كمتر از كسانی كه اصلا سیب نمی‌خورند به سندرم متابولیك مبتلا می‌شوند. سندرم متابولیك حالتی است كه بدن را مستعد ابتلا به سكته مغزی، مشكلات قلبی- عروقی و دیابت نوع 2 می‌كند. البته یك نكته فرعی هم در این میان وجود دارد، اگرچه سیب برای شما خوب است و نمی‌گذارد سندرم متابولیك بگیرید اما سعی كنید شكل سیب نباشید زیرا آن‌ها كه دچار چاقی به شكل سیب هستند بیشتر احتمال ابتلا به این حالت را دارند.

راحت‌تر نفس بكشید/عملكرد ریه‌تان را بهتر كنید

شاید فكر كنید خوردن سیب به عملكرد ریه‌های شما چه ربطی دارد، اما مطالعات نشان داده است، خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملكرد ریه‌ها را بهتر می‌كند و به خصوص در افراد آسمی باعث راحت‌تر نفس كشیدن و كاهش خس‌خس سینه می‌شود. برخی محققان معتقدند، خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آن‌كه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را كاهش می‌دهد.

همه فواید یك میوه/انگشتان یك دست كافی نیست


سیب میوه‌ای است كه غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و مفید برای بدن، فیبر،‌ آنتی‌اكسیدان‌ها و دیگر تركیبات مفید برای بدن است. در ضمن با خوردن سیب ماده غذایی‌ای خورده‌اید كه كالری زیادی ندارد اما به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نكنید. در ضمن مطالعات نشان داده، خوردن سیب می‌تواند باعث كاهش سطح كلسترول خون شود. در عین حال سیب عملكرد دستگاه گوارش را منظم می‌كند، با التهاب مبارزه می‌كند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و حتی برخی انواع سرطان‌ می‌شود ولی این‌ها تنها فواید سیب نیستند.

از شكستگی فرار كنید/استخوان‌های محكم‌تری داشته باشید

سیب حاوی فلاونوئیدهاست كه آنتی‌اكسیدان‌های مهمی محسوب می‌شوند، اما در میان فلاونوئیدها یكی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- كه در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشكیل و حذف بافت محكم استخوانی كمك می‌كند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحكام استخوان‌ها كمك می‌كند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوكی استخوان می‌كاهد.

مثل پهلوان‌ها باشید/عضلات‌تان را حفظ كنید

سیب غنی از ماده اورسولیك اسید است (البته بیشتر اورسولیك اسید سیب در پوست آن است).
این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی كه در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری كند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور كلی به قدرت بیشتر عضلانی كمك كند.

دیرتر از بقیه آلزایمر بگیرید/هوش و حواس بهتر داشته باشید

این مورد هم مثل مورد ریه كمی عجیب به نظر می‌رسد اما متخصصان تغذیه می‌گویند، برخی مواد موجود در سیب می‌تواند موجب افزایش  ترشح استیل كولین شود. استیل كولین یك واسطه شیمیایی مهم در بدن است كه در مغز باعث افزایش عملكرد مغز، شناخت بهتر و حافظه شفاف‌تر می‌شود.  تحقیقات نشان داده، افرادی كه به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از بقیه دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

این یك توصیه قدیمی است: «هر روز یك سیب بخور» اما حالا علم مدرن نیز این توصیه قدیمی را تایید می‌كند. این مطلب را بخوانید و با فواید عجیب و غریب سیب آشنا شوید. می‌توان فواید سیب را فهرست كرد؟ بله، می‌توان ولی به این كار به بیشتر از انگشتان 2 دست نیاز دارید. قطعا می‌دانید كه سیب یكی از بهترین‌ میوه‌هایی است كه می‌توانید هر روز بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha