محققان توصیه می‌كنند كه اگر برای اولین بار از مسكن‌ها برای بهبود درد استفاده می‌كنید همیشه مطمئن‌ترین و بی‌خطرترین مسكن را انتخاب كنید چرا كه برخی از داروهای مسكن خطر بروز سكته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در همین رابطه انجمن قلب آمریكا توصیه‌های گام به گامی را ارائه كرده است كه این توصیه‌ها می‌توانند به شما در انتخاب داروی مسكنی كه هم برای قلب و هم برای معده مفید باشد، كمك كند.

این انجمن توصیه می‌كند كه در گام نخست بهتر است با آسپرین یا استامینوفن (تیلنول) برای تسكین درد ماهیچه یا مفصل استفاده كنید.

آسپرین برای قلب مفید است و استامینوفن نیز باعث لخته شده خون نمی‌شود. اگر این داروها تاثیر نكردند در گام بعدی به اكثر افراد مصرف داروهای غیراستروئیدی و ضد التهابی توصیه می‌شود. این انجمن توصیه می‌كند كه ابتدا از ناپروكسین (آلیو) و سپس از ایبوبروفن (ادویل) استفاده كنید. داروهای بعدی از این گروه دیكلوفناك است اما در مصرف این دارو باید احتیاط‌ های لازم انجام شود.

لازم به یادآوری است كه این دارو تنها با تجویز پزشك در دسترس است و آخرین دارویی كه برای كنترل درد به عنوان گزینه آخر توصیه می‌شود سلبریكس است. این دارو عوارض جانبی دارد به طوری كه علاوه بر افزایش خطر تشكیل لخته‌های خونی در عین حال سرعت جریان خون در كلیه‌ها كاهش یافته و خطر افزایش فشار خون وجود دارد.

به گفته متخصصان، مصرف داروهای آسپیرین تیلنول ادویل و آلیو برای تسكین درد به صورت هراز گاهی بلامانع است و جای نگرانی ندارد اما برای مصرف دائم و چندین نوبت در هفته حتما باید با پزشك متخصص مشورت شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha