سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پروتزهای فرانسوی سینه زنان در بخش‌درمانی دولتی توزیع نشده است، گفت: تعداد محدودی از این پروتز‌ها در بخش‌ خصوصی بوده است که از این تعداد موارد باقیمانده از کشور خارج می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، مرضیه وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت پروتز‌های سمی وارداتی از فرانسه به کشور چیست اظهار داشت: در ایران در بخش دولتی به هیچ وجه این پروتزها توزیع نشده است و تعداد محدودی در بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: این تعداد محدود توزیع شده در بخش خصوصی نیز پرونده‌های آن درآورده شد تا با اطلاع‌رسانی به متولیان آن این تعداد محدود نیز از کشور خارج شود و در مجموع واردات این پروتزها در کشور بسیار محدود بود و  در بخش دولتی نیز استفاده نشده است.

این پروتزهای سینه زنان از چند سال گذشته توسط یک شرکت فرانسوی تولید شده که در آن از مواد سرطان زای غیر مجاز استفاده شده است. بیشتر این پروتزها در اروپا استفاده شده که برخی کشورهای اروپایی این پروتزها را جمع آوری کرده و از زنان در معرض خطر خواسته اند که این پروتزها را از بدنشان خارج کنند.

پیش از این مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز از جمع آوری موارد باقیمانده این پروتزها در کشور خبر داده بود و از حدود ۹۰۰ زن ایرانی که از این پروتز استفاده کرده‌اند خواست تا با مراجعه به پزشک میزان خطر این پروتز را برای خود کنترل کنند و در صورتی که در معرض خطر هستند این پروتز را از خارج کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به آخرین وضعیت راه‌اندازی درمانگاه خبرنگاران نیز تصریح کرد: درمانگاه خبرنگاران آماده است، فرصت کنیم در همین روزها افتتاح آن انجام می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha