دبیرانجمن فیزیوتراپی گفت: طی تحقیق انجام شده، افرادی كه چهار زانو می‌نشینند بیشتر از دیگران دچار كمردرد می‌شوند تا افرادی كه از میز و صندلی استفاده می‌كنند.

دكتر ابراهیم انتظاری فیزیوتراپیست و دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه صندلی باید براساس اصول علمی طراحی شده باشد، افزود: بسیاری از كمردردهای كارمندان به علت صندلی‌های غیراستاندارد می‌باشد.

وی با بیان این كه صندلی‌ استاندارد صندلی‌ای است كه گودی كمر را در تكیه‌گاه پرمی‌كند، افزود: علاوه براین نباید پایه‌های صندلی بیش از حد بلند باشند تا پا به راحتی بر روی زمین قرار گیرد. گاهی اوقات بهتر است از زیرپایی استفاده شود.

انتظاری با بیان اینكه افرادی كه از صندلی زیاد استفاده می‌كنند به صورت نشسته هم می‌توانند چند نرمش كمر در طول روز انجام دهند، اظهار داشت: افرادی كه دچار كمردرد شده‌اند بهتر است از مبل و راحتی استفاده كنند. البته راحتی‌هایی كه كمر را كاملا بپوشاند و تكیه گاهی برای دست داشته باشد.

وی با تاكید بر این كه سرویس‌های بهداشتی كشور چندان مناسب نیست، اظهار كرد: بهتراست به خصوص افرادی كه دچار كمردرد هستند ونیز افراد مسن از سرویس‌های بهداشتی فرنگی استفاده كنند.

دبیرانجمن فیزیوتراپی ایران با بیان این كه ورزش صحیح‌ مانع بسیاری از بیماریها می‌شود، ادامه داد: بروز كمردرد در هر سنی ممكن است اما بعد از 40 سالگی تقریبا رایج‌تر است.

وی قوز كمر و پشت را در حد معمول برای بدن طبیعی دانست و تصریح كرد: نباید درهنگام نشستن گودی كمر بیش از حد طبیعی باشد و یا ستون فقرات پشت بیش از حد صاف باشد.

انتظاری با بیان این كه نشستن صحیح، گودی كمر را پر می‌كند، گفت: در حین رانندگی با استفاده از یك بالش می‌توان گودی كمر را پر كرد و دیگر نگران كمردرد خود نبود.

وی در پایان افزود: در حین رانندگی باید صندلی جایی قرار گیرد تا راننده به راحتی از كلاج و ترمز استفاده كند به طوریكه زانو از مفصل ران بالاتر قرار گرفته و وقتی زانو كشیده می‌شود بیش از حد به كمر فشار نیاید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha