یائسگی یك فرآیند طبیعی است و زنانی كه شیوه زندگی سالم‌تری دارند دیرتر به یائسگی و عوارض آن دچار می‌شوند.

سلامت نیوز : یائسگی یك فرآیند طبیعی است و زنانی كه شیوه زندگی سالم‌تری دارند دیرتر به یائسگی و عوارض آن دچار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: یائسگی قابل پیشگیری نیست اما آثار آن قابل كنترل یا تعدیل است و زنانی كه به مدت طولانی از رژیم‌های غذایی سخت پیروی می‌كنند، بیشتر در معرض یائسگی‌های زودتر از موعد هستند.

بنابراین گزارش، یائسگی یكی از مراحل طبیعی زندگی زنان است كه معمولاً در حدود 48 تا 55 سالگی شروع می‌شود كه در ابتدا عادت ماهیانه نامرتب شده و سپس به طور كامل قطع می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: علائم و نشانه‌های یائسگی در زنان متفاوت است و ممكن است ورود به این دوران با تعداد كمی از علائم یا تغییرات سلامتی باشد یا ممكن است تغییرات جسمی و روحی متعددی را به دنبال داشته باشد.

این گزارش حاكیست: در دوران یائسگی تعادل هورمون‌ها دستخوش تغییرات می‌شود و عروق خونی متسع شده و باعث می‌شود درجه حرارت پوست بالا رفته و احساس گرمایی كه از سمت سینه به طرف شانه‌ها، گردن و سر به طرف بالا حركت می‌كند، ایجاد می‌شود.

دفتر آموزش و ارتقاء سلامت اعلام كرد: گر گرفتگی شایعترین علائم دوران یائسگی است كه ممكن است از 30 ثانیه تا 30 دقیقه طول بكشد و در اكثریت افراد ظرف 2 تا 3 دقیقه از بین می‌رود. دفعات گر گرفتگی از هر زنی تا زن دیگر متفاوت است.

بنابراین گزارش، قاعدگی نامنظم، اختلالات خواب و تعریق شبانه، تغییرات مثانه، بی‌اختیاری ادرار، تغییرات روحی و تغییرات ظاهری از دیگر علائم دوران یائسگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha