رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پایتخت باید منتقل شود اظهار داشت: برای رفع آلودگی هوای تهران نمی توان معجزه کرد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پایتخت باید منتقل شود اظهار داشت: برای رفع آلودگی هوای تهران نمی توان معجزه کرد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پانا در خصوص اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران اظهار داشت: با مسئولین مختلف در این رابطه جلسات متعددی داشته ایم و در بودجه سال 90 نیز هزار میلیارد تومان برای رفع آلودگی ریزگردها اعتبار اختصاص داده شد. علاوه بر آن کارهای بسیار خوبی نیز در حوزه سوخت اتومبیل ها انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنزین به سمت استاندارد شدن می رود و گازوئیل نیز با استانداردهای روز اروپا مطابقت می کند. همچنین توسعه حمل و نقل شهری نیز از جمله برنامه هایی است که در این زمینه چاره ساز است.

شهریاری در ادامه به زوج و فرد کردن ماشین ها و بزرگتر شدن محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: سازمان استاندارد با استاندارد کردن سوخت ماشین ها و خارج کردن اتومبیل های فرسوده از تردد درتهران می تواند مشکلات را تا حدی کاهش دهد. اما در رابطه با هوای تهران نمی توان معجزه انجام داد زیرا تهران از نظر جغرافیایی مانند کاسه است به خصوص در زمستان دارای وارونگی است.

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در قانون برنامه چهارم بعضی از وزارتخانه ها وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند که در این زمینه می توان وزارت صنایع و معادن اشاره کرد که نتوانست در خصوص خودروها به خوبی عمل کند.

شهریاری با اعتقاد بر اینکه پایتخت باید از تهران به جای دیگری از ایران منتقل شود تصریح کرد: باید ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته پایتخت را منتقل کند تا مشکلات آلودگی هوا نیز کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha