یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 42869
سلامت نیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تغذیه با شیر مادر را بهترین روش جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمدرضا فرسار در نخستین همایش اهمیت فلوراید‌تراپی در دندان ها در سیستم بهداشتی کشور اظهار داشت: سلامت دهان و دندان جزئی از شاخه‌های سلامت به حساب می‌آید زیرا هر عضوی از بدن وابسته به سلامت بهداشت دهان است.

وی با اشاره به ارتباط سلامتی گوارش و تنفس افراد نسبت به سلامت دندان افزود:‌ در این زمینه از سال ۱۳۷۲ سلامت دندان جزو PHC( خدمات شبکه بهداشت و درمان کشور) به حساب آمد که اولویت‌های آن نیز گروه‌های آسیب‌پذیر، خانم‌های باردار، شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوجوان و کودکان زیر ۱۲ سال و همچنین سالانه ۱۳۰ هزار خانم باردار تحت پوشش خدمات بهداشت دهان و دندان قرار دارد.

سرسار تصریح کرد: با این حال ۱۱۶ هزار نفر دیگر نیز تحت پوشش خدمات بهداشت دهان و دندان این دانشگاه قرار دارند.

وی با بیان اینکه مطالب و مقاله‌های علمی در رابطه با عدم شیر دادن به کودک که باعث پوسیدگی دندان می‌شود در دنیا وجود دارد و حال به همان تعداد نیز مقالات علمی وجود دارد که نشان از آن است که تغذیه با شیر مادر بهترین روش جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان عنوان می‌شود.

فرسار با اشاره به مرگ ۷ میلیون بچه زیر ۵ سال به خاطر قطع شیر مادر تصریح کرد: در این زمینه ما نباید به خاطر برخی مطالب علمی که عنوان می‌شود مانند اینکه شیر مادر باعث پوسیدگی دندان کودکان می‌شود فرزندان و آینده سازان کشورمان را از شیر مادر محروم کنیم.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه فلورایدتراپی به عنوان یکی از روش‌های بسیار خوب برای جلوگیری از پوسیدگی به حساب می‌آید و باید با ترویج فرهنگ تغذیه مناسب و بهداشت دهان و دندان برای به دست آوردن بدنی سالم برای کودکان امروز که آینده سازان فردا هستند، تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha