سلامت نیوز: پژوهشگران آمریکایی در تازه ترین تحقیقات دریافتند که سوزاندن کالری یک بطری نوشابه گازدار به حدود یک ساعت ورزش نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اکثر مردم نمی دانند که برای سوزاندن کالری ناشی از مصرف نوشابه های گازدار به چه مقدار ورزش نیاز است اما پژوهشگران آمریکایی دریافتند که سوزاندن کالری هر بطری نوشابه گازدار نیازمند حدود یک ساعت ورزش است.

سارا بلیچ مسئول این تحقیقات از دانشگاه جان هاپکینز گفت: مصرف یک بطری نوشابه گازدار شاید پنج دقیقه طول بکشد اما برای فرد بالغی با وزن حدود 50 کیلوگرم، سوزاندن کالری این بطری نوشابه به 50 دقیقه دویدن نیاز دارد.

برپایه این گزارش، کارشناسان پلاکاردهایی را در فروشگاهها برای آگاه کردن نوجوانان و جوانان درخصوص مدت لازم برای دویدن به منظور سوزاندن کالریهای نوشابه های گازدار نصب کردند.

این تحقیقات اشاره کرد که اگر نوجوانان و جوانان از میزان زمان لازم برای سوزاندن نوشابه های گازدار اطلاع داشته باشند، از خرید این نوشابه های گازدار شیرین شده با شکر خودداری کرده و به جای آن به خرید بیشتر آب روی خواهند آورد.

پژوهشگران درباره مصرف نوشابه های گازدار و زیانهای آن برای بدن هشدار می دهند.

یک پژوهش جدید در آمریکا نشان داده است که مصرف نوشابه های گازدار خطر ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن را افزایش می دهد.

براساس تحقیقات، نوشابه عامل افزایش فشار خون است و هضم غذا را با مشکل مواجه می ‌کند و خطر سکته را افزایش می ‌دهد.

نوشابه های گازدار همچنین موجب پوکی استخوان می شوند و عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند و باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده شده و احتمال ابتلا به سنگ های کلیوی را افزایش می دهند.

تحقیقات حاکی است زنان بارداری که نوشابه‌های گازدار یا غیر گازدار با شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند احتمال خطر زایمان زودرس در آنان افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha