شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 429

اختصاصی سامانه خبری سلامت نیوز - برای امروز تنها یک خبر اما بسیار جذاب و خواندنی در اخبار کوتاه و خواندنی مورخ 16 دی ماه 1385آماده است ، خواندن آن را از دست ندهید.

کوتاه و خواندنی امروز 16 دی ماه 1385

سامانه خبری آنلاین سلامت نیوز:

برخی از غذاهایی كه بیشتر به صورت تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند اثرات مطلوبی بر سلامتی انسان داشته باشند. به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، غذاهایی از قبیل: سیب زمینی، پسته شامی، كره، شكلات و قهوه كه بیشتر به صورت تفننی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند.
بر اساس این گزارش؛ مردم ترجیح می‌دهند كه دانه‌های پسته شامی را به جای خام مصرف كردن برشته كرده و یا زمانی كه می‌توانند میوه رسیده و خوشمزه‌ای را بخورند و به جای آن شكلات مصرف‌كنند.
دانشمندان نه تنها این غذاها را مضر نمی‌دانند بلكه مصرف درست و به اندازه آنها را كاملا بر سلامتی انسان مفید می‌دانند. زیرا این نوع مواد غذایی حاوی میزان قابل توجهی آنتی اكسیدان هستند كه در مقابله با بیماری‌ها نقش به سزایی را ایفا می‌كنند.
به عنوان مثال همان اندازه كه مصرف یك بسته پر از شكلات برای سلامتی مضر است، مصرف به اندازه این ماده غذایی یكی از عوامل پیشگیری كننده از ابتلا به سرطان شناخته شده است. همچنین آنچه كه بیشتر قابل توجه و شگفت انگیز است مصرف بهینه و به اندازه شكلات است كه می‌تواند عاملی بر كنترل وزن باشد.
سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریكا گفت: اكثر مردم درباره مضرات شیرین‌ها و مواد غذایی كربنات دار اطلاعات دارند اما آنها از فواید جوجه چینی (شنسیل)، ماست‌های كم چرب معطر، سالادهای مخصوص و خوشمزه بی اطلاعند. بنابراین بهتر است با استفاده از برچسب‌های توضیحی بر روی این مواد غذایی، مردم را از خواص غذاهایی كه مورد پسند مذاق آنها است آگاه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha