سلامت نیوز : مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت از پیگیری‌های در دست انجام به منظور اخذ مجوز استخدام حدود 16 هزار نیرو برای بیمارستان‌های جدیدالاحداث خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر حسین مباركی ، پیگیری‌های لازم از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری برای اخذ حدود 16 هزار مجوز استخدامی برای بیمارستان‌های جدیدالاحداث در حال انجام است تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده محقق شود.

وی با اشاره به كمبود نیروی پرستاری در مراكز درمانی كشور، ادامه داد: كمبود نیروی انسانی در مراكز ارایه خدمات بیشتر در حوزه پرستاری خود را نشان می‌دهد. البته در این زمینه نرم‌ها و ضرایب نیروی انسانی مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

به گفته مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت در حال حاضر ضریب نیروی انسانی پرستاری در كشور بین 5/0 تا 7/0 به ازای هر تخت بیمارستانی است؛ این درحالیست كه ضریب نیروی انسانی پرستاری در نظام بین‌الملل بین یك تا 5/1 است. با این احتساب و بر اساس فرمول‌ها و نرم‌های متفاوت حدود 18 هزار تا 50 هزار كسری كادر پرستاری در حوزه كلان كشور در بخش دولتی تخمین زده می‌شود. بر این اساس پیگیری‌هایی در حال انجام است تا با همكاری معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری در اصلاح این نرم‌ها و جبران كمبود نیروی انسانی كمك شود.

مباركی درباره مجوزهای استخدامی 23 هزار پرستار برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت نیز گفت: تمام این 23 هزار نیرو جذب سیستم شدند و در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha