سلامت نیوز : دبیرعلمی انجمن پریودنتولوژی با بیان اینكه متاسفانه این باورغلط وجود دارد كه جرم گیری ممكن است به لثه‌ها یا دندانها آسیب برساند بنابراین بسیاری از افراد از انجام این كار خودداری می‌كنند، گفت: جرم گیری موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های لثه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر پیمان شهیدی ، افزود: لازم است افرادی كه لثه‌های سالمی دارند برای پیشگیری از بیماری‌های لثه 6 ماه یكبار جرم گیری كنند و مبتلایان به این دسته از بیماری‌ها سه ماه یك بار این كار را انجام دهند چرا كه با جرم گیری از تجمع و رشد میكروبها در دهان خود پیشگیری می‌كنند.

وی در ادامه گفت: جرم گیری، پاك كردن پلاك‌های میكروبی و جرم‌هایی است كه به مرور زمان روی دندان‌ها می‌نشیند. این جرم‌ها حاوی میكروب‌هایی است كه باعث ابتلا به بیماری‌های لثه می‌شوند البته ممكن است توجه به بهداشت دهان روند تشكیل پلاك‌های میكروبی را «كند» كند اما چون جرم‌ها به مرور به دندان‌ها می‌چسبند با مسواك زدن و استفاده از نخ دندان از بین نمی‌روند.

این متخصص بیماری‌های لثه با بیان اینكه در حال حاضر از دستگاه‌های بسیار ظریفی برای جرم گیری استفاده می‌شود، اظهار كرد: این دستگاه‌ها با ایجاد ارتعاشات بسیار ضعیف باعث از بین رفتن جرم‌ها و پلاك‌های میكروبی می‌شوند و به دندان‌ها آسیب نمی‌زنند. از سوی دیگر با توجه به مزایای جرم گیری لازم است دندانپزشكان، صندوق‌های بیمه و مردم به استفاده از این روش توجه بیشتری كنند.

شهیدی در پایان تاكید كرد: مینای دندان به قدری محكم است كه تا 96 درصد مواد كانی دارد بنابراین از بسیاری از سنگ‌ها سخت‌تر است در نتیجه جرم گیری صدمه‌ای به دندان نمی‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha