یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 42922
سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید تاكید كردند ورزش كردن در دوران نوجوانی به تقویت تراكم و استحكام استخوان‌ها كمك می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه پزشكان سطح فعالیت بدنی را در 800 مرد سوئدی در گروه‌های سنی 19 تا 24 سال بررسی كرده و دریافتند مردانی كه در این دوره، ورزش و تحرك بدنی مناسبی دارند میزان تراكم استخوانی در ناحیه لگن، بازوها، قسمت‌های تحتانی پاها (ساق پا) و نیز ستون فقرات آنها تقویت می‌شود و استحكام بیشتری پیدا می‌كند.

متخصصان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد در حین این آزمایشات خاطرنشان كردند: مردان جوانی كه فعالیت بدنی آنها در این دوره سنی كاهش پیدا می‌كند به میزان قابل ملاحظه‌ای در معرض خطر شكستگی‌های استخوانی قرار می‌گیرند. به این ترتیب بهبود رشد استخوان‌ها كه در طول دوران كودكی، نوجوانی و جوانی صورت می‌گیرد می‌تواند در كاهش خطر شكستگی‌های استخوانی و پوكی استخوان در سنین بالاتر و میانسالی موثر باشد.

این یافته در مجله مطالعات استخوانی و املاح معدنی منتشر شده است.

دكتر ماتیاس لورنزون كارشناس مركز مطالعات استخوانی و آرتریت در آكادمی ساهگلرنسكا، در این باره متذكر شد: مردانی كه فعالیت بدنی خود را افزایش می‌دهند یا تا سنین بالاتر این تحرك بدنی را حفظ می‌كنند استخوان‌های بزرگتر و ضخیم‌تری در ناحیه دست‌ها و پاها دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha