سلامت نیوز : پزشكان در یك آزمایش جدید اعلام كردند: شیمی درمانی برای زنان بارداری كه مبتلا به سرطان هستند بلامانع است و این شیوه درمانی روی جنین زنان مبتلا به سرطان تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این آزمایش كه از سوی پزشكان بلژیکی و روی 70 کودک انجام گرفته تایید كرد: قرار گرفتن این كودكان در معرض شیمی درمانی در زمانی که در رحم مادرانشان بوده‌اند، تاثیری بر رشد آنها نداشته است.

پزشكان می‌گویند: فعالیت و سلامت قلب، میزان ضریب هوشی و دیگر فاکتورهای سلامت در این كودكان همانند سایر همسالانشان است و شیمی درمانی مادر در زمان بارداری تاثیری روی سلامت كودك او نداشته است.

بنا برمطالعات اخیر این زنان می‌توانند تقریبا شبیه به سایر بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی قرار بگیرند چون در این مورد احتمال آسیب رسیدن به جنین بسیار اندك است. این پزشكان می‌گویند: از هر 1000 مورد بارداری فقط در یك مورد ممكن است شیمی درمانی تهدیدی برای جنین محسوب شود اما آنچه پزشكان را در این مورد بیشتر نگران می‌كند به تعویق انداختن بارداری به دلیل ترس از این مشكل و افزایش سن مادران برای حاملگی است.

پزشکان بر اساس یافته‌های حاصل از این مطالعه تصریح كردند: زنان باردار مبتلا به سرطان می‌توانند مانند دیگر بیماران، روند شیمی درمانی خود را انجام دهند و نگران سلامت جنین خود نباشند.

بر اساس این گزارش، شیمی درمانی پس از سه ماهه نخست برای مادران باردار مبتلا به سرطان امكان پذیر است. همچنین در شش ماه نخست بارداری كه اندازه جنین خیلی كوچكتر از آن است كه در معرض تشعشع قرار بگیرد، پرتودرمانی امكان پذیر است.

پزشكان بلژیكی هم چنین در این مطالعه دریافتند كه پایان یافتن دوره بارداری تاثیری در افزایش فرصت بهبودی مادر ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha