یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 42943
سلامت نیوز : یک جراح قلب و عروق گفت: درصورتی که دستگاه فشار خون دارید هر روز فشارتان را کنترل نکنید، چون این امر خودش موجب استرس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل اکبری جراح قلب و عروق در برنامه دکتر سلام، در مورد پرفشاری خون اظهار داشت: فشار خون در بیماری‌های قلبی و عروقی جایگاه ویژه‌ای دارد. زمانی فشار بالاست که حداکثر فشار خون از 14 بالاتر و حداقل فشار خون از 9 بالاتر باشد.

وی افزود: مهم است که بدانیم فشار خون‌مان چند است. افراد زیر 30 سال هر 2 یا 3 سال یکبار و افراد بالای 40 سال، سالی یک بار باید فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند. گاهی با استرس و عصبی شدن ماکزیمم فشار خون بالا می‌رود، اما می‌بینم فشار خون نباید خیلی جابه‌جا شود و اگر از 9 بالاتر باشد به این معنی است که دچار فشار خون هستیم.

این جراح قلب و عروق اضافه کرد: در بیماری فشار خون، قلب زیادتر از حد کار می‌کند. بنابراین زودتر خسته و بیمار می‌شود، یعنی عروقی که جلوی قلب هستند، مقاوم می‌شود و خون راحت جریان نمی‌یابد و این مقاومت باعث گرفتگی قلب می‌شود.

وی تصریح کرد: فشار خون مزمن و غیرواگیر هیچگاه درمان نمی‌شود، یعنی حتی اگر شما آن را کنترل نیز کرده باشید خیالتان راحت نمی‌شود و نمی‌توانید رژیم را کنار بگذارید. چاقی، استرس، رژیم‌های غذایی پرچرب و پرنمک، نبود فعالیت فیزیکی و استعمال دخانیات نیز از دلایل فشار خون است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بنابراین برای درمان فشار خون فقط به دارو توجه نکنید، دارو از ضرورت‌های کنترل بیماری فشار خون است، اما عوامل محیطی نیز می‌تواند کمک کند.

وی به مردم توصیه کرد: اگر دستگاه فشار خون دارید هر روز فشارتان را کنترل نکنید، چون این کار موجب استرس می‌شود. اگر ضرورت دارد هر 3 روز یک‌بار کنترل کنید و هر 6 ماه یک‌بار به پزشک عمومی برای بررسی وضعیت فشار خونتان مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha