سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ اجرای قانون ارتقای بهره وری از بیمارستانهای دانشگاهی 6 ماه عقب است و با پرداخت حق جذب پرسنل دانشگاهی از اول اسفند به دستور وزیر بهداشت این تفاوت دوچندان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، احمد نجاتیان با اشاره به تغییرات پی در پی مدیریتی طی سالیان اخیر در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان به سردرگمی دچار شده است که مانع از اجرای برنامه های دراز مدت آن شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون عمر متوسط مدیران سازمان تامین اجتماعی حداکثر یک سال است که ضربه و تهدیدی برای آینده این سازمان است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری این تغییر مدیریتها را در جهت اجرای برنامه های دراز مدت و نیز انگیزه کاری پرستاران مضر برشمرد و افزود: پرستاران طی این تغییرات مدیریتی 2 بار ضرر کردند یکی عدم افزایش حقوق در 2 تا 3 سال اخیر و دیگری عدم اجرای قانون ارتقای بهره وری در مراکز درمانی تامین اجتماعی است.

نجاتیان با بیان اینکه این تغییرات تاثیر سوء بر روی پرستاران شاغل در تامین اجتماعی گذاشته است، گفت: هم اکنون کارکنان پرستاری این سازمان دچار نگرانی شده اند و شاهد خروج کارکنان قراردادی سازمان تامین اجتماعی و شیفت آنان به مراکز درمانی دانشگاهی هستیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب این سازمان نیروهای زبده و با تجربه خود را از دست می دهد و عملاً به سمت بیمارستانهای دولتی مهاجرت می کنند که این برخلاف شعارهایی است که مسئولان تامین اجتماعی سر می دادند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: پیش از این سازمان تامین اجتماعی به لحاظ حقوق و مزایا و محیط کاری محل جذابی برای پرسنل پرستاری بود اما هم اکنون بیمارستانهای دانشگاهی وضعیت و شرایط مساعدتری دارند.

نجاتیان گفت: مجموعه این عوامل سبب می شود کیفیت خدمات پرستاری برای گیرندگان خدمت که اکثراً از قشر کارگر و خدوم کشور هستند، کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در بخش درمان تامین اجتماعی هم شاهد نوعی عدم انسجام هستیم اما امیدواریم مدیریت جدید هرچه سریعتر به وضعیت موجود رسیدگی کند تا اجرای قوانین مصوب عاملی برای ایجاد انگیزه پرستاران باشد.

نماینده پرستاران تامین اجتماعی در شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی با ادامه روند کنونی پرستاران یعنی بزرگترین سرمایه های انسانی اش را از دست می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha