چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4297

دستگاه تست قند خون از این پس در انجمن حمایت از بیماران دیابتی به صورت رایگان به بیماران توزیع می‌شود.

دكتر شكور امیدی در گفت وگو با ایسنا، افزود: براساس قراردادی كه انجمن حمایت از بیماران دیابتی با یك شركت خارجی منعقد كرده، این دستگاه وارد كشور شده و تاكنون در میان 4 هزار نفر از بیماران بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی با اعلام این كه در حال حاضر نیز 10 هزار دستگاه تست قند خون آماده تحویل به بیماران است، خاطرنشان كرد: همراه با این دستگاه 12 نوار تست قند خون نیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی با اعلام اینكه اولویت واگذاری دستگاه تست قند خون با بیماران بی بضاعت و كسانی است كه تا كنون دستگاه تست قند خون نداشته‌اند، اظهار امیدواری كرد كه انجمن حمایت از بیماران دیابتی بتواند دستگاه تست قند خون را در اختیار تمام بیماران دیابتی قرار دهد.

دكتر امیدی تعداد بیماران دیابتی كشور را 7 میلیون نفر تخمین زد و گفت:‌ از این تعداد تاكنون 1 میلیون و 350 هزار نفر به عضویت انجمن درآمده‌اند.

وی با تاكید بر این كه دستگاه تست قند خون موجود در انجمن حمایت از بیماران دیابتی كوچك قابل حمل ونقل، دقیق و مورد تایید وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی است، یادآور شد: بیماران برای هر بار انجام آزمایش قند خون باید دست كم 3 تا 4 هزار تومان هزینه كنند.

امیدی افزود: از آنجایی كه كنترل قند خون برای بیماران دیابتی اساسی ترین بخش درمان آن‌ها است، لازم است تا هر بیمار یك دستگاه تست قند خون داشته باشند.

وی با بیان اینكه بیماران دیابتی باید به طور میانگین هر ماه یك بار قند خون خود را آزمایش كنند، خاطرنشان كرد: قرار گرفتن این دستگاه در اختیار بیماران علاوه بر كاهش هزینه‌های آنها، با كنترل دائمی قند خون موجب جلوگیری از عوارض بیماری كه بر اثر افزایش قند خون به وجود می‌آید شده و بیماری را تحت كنترل در می‌آورد.

امیدی گفت:‌ شركت تامین كننده دستگاه تست قند خون متعهد شده تا 20 سال نوار این دستگاه را نیز در اختیار انجمن قرار دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی با اعلام این كه بیماران برای تهیه این دستگاه می‌توانند به انجمن حمایت از بیماران دیابتی در تهران و در مراكز استان‌ها مراجعه كنند، گفت: انجمن حمایت از بیماران دیابتی در تهران به نشانی، تهران، تقاطع طالقانی، ولیعصر (عج)، ساختمان اطمینان، طبقه دوم واحد 7 آماده ارائه دستگاه تست قند خون به مراجعان است.همچنین بیماران برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02166413369 تماس بگیرند.

شكوری در پایان یادآور شد: بیماران دیابتی كه تاكنون به عضویت این انجمن در نیامده‌اند نیزمی‌توانند با در دست داشتن 2 قطعه عكس و یك برگ فتوكپی شناسنامه به آدرس مذكور در تهران و یا مراكز انجمن در شهرستان‌ها مراجعه كرده و عضو این انجمن شوند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میر عبداله موسوی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    15 2
    سلام لطفا تدبیری بایندشید که برای نوار رایگان و یا ارزان قیمت دسترسی حاصل گردد با عرض تشکر
  • شعبان معبودی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 1
    من اولین باره این دستگاه رو تهیه میکنم
  • حسین آلبوعطوی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    دستگاه قند خون خیلی بهش احتیاج دارم برای مادرم میخوام دیابتی هست .
  • زینب محمدپورعظیمی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام وقت بخیر من پسرم ۱۲ سالش ۴ سال دیابت داره الان نزدیک ۱ ماهه نتونستم قندش چک کنم بخاطر شرایط مالی هزینه های نوار تس خیلی بالاست خیلی هم نگران پسرم هستم اگر بشه که بچه های دیابتی شرایط مالی خوبی ندارن حمایت بشن
  • علی جعفر وره زردی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    لطفاً دستگاه قند خون به من بدهید
  • صابری IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    دستگاه قند خون رایگان میخواستم