سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نان‌های سبوس‌دار و دانه‌های گیاهی از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند، همچنین افرادی که دچار کرامپ‌های عضلانی می‌شوند، زیاد از موادغذایی مانند آجیل، ‌گوشت‌ و ‌دانه‌های گیاهی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سیدضیاءالدین مظهری اظهار داشت: کرامپ‌ها و گرفتگی‌های عضلانی بیشتر در زنان حامله و ورزشکاران رخ می‌دهد؛ مصرف ریزمغذی‌هایی مانند منیزیم می‌تواند در کاهش کرامپ‌های عضلانی موثر باشد.

وی عنوان کرد: مصرف فست‌فودها موجب کمبود مواد مغذی در افراد شده است همچنین آلودگی هوا مانع تولید ویتامین D3 در بدن افراد شده در نتیجه موجب کمبود کلسیم در افراد می‌شود همچنین عدم تابش نور آفتاب به پوست مانع تولید ویتامین D3 می‌شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: اگر افراد بیش از حد ویتامین D3 مصرف کنند، موجب بروز مسمومیت در بدن شده ولی اگر به مقدار کافی استفاده شود، اثرات مفیدی را در بدن خواهد داشت.

مظهری ادامه داد: ویتامین D3 ضدسرطان و ضد پوکی استخوان بوده همچنین برای شادابی افراد بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار کرامپ‌های عضلانی می‌شوند، موادغذایی مانند آجیل، ‌گوشت‌ و ‌دانه‌های گیاهی را زیاد مصرف کنند همچنین غلات سبوس‌دار و نان‌هایی که از تخمیر طبیعی تهیه شده است، بهترین منبع منیزیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha