سلامت نیوز: تولیدكنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا مردان را نادیده می‌گیرند و انگار فقط در تعقیب خانم‌ها هستند.

در دهه‌های گذشته، روش‌های زیبایی، لوازم و فنون آرایشی و... تنها مخصوص دختران و خانم‌ها تعریف شده بودند. اما در جهان امروز نوعی تغییر در این موضوع به چشم می‌آید و تفاوت را می‌توان حس كرد.

ابرو برداشتن، درمان‌های زیبایی برای صورت، ماساژها، مانیكور، پدیكور، رفع موهای زاید و رنگ كردن موها كه تنها برای خانم‌ها مجذوب‌كننده هستند، اكنون در فهرست كارهای زیبایی آقایان نیز به آنها اشاره می‌شود.

آقایان هم در سال‌های اخیر علاقه زیادی به مراقبت بهتر از پوست‌شان نشان داده‌اند. تشریفات ساده روزانه بهداشتی و آرایشی مانند شست‌وشو و مرطوب كردن، كلیدی برای پوستی زیبا و سالم است. این روزها محصولات مراقبت‌های پوستی آقایان كه شامل كرم‌های مرطوب‌كننده، پاك كننده‌ها، شست‌وشو دهنده‌های صورت و بدن، اسكراپ‌ها، لایه‌بردارها و كرم‌های شب طراوت‌دهنده پوست هستند، دارای تنوع تركیبات زیادی مانند نمك دریایی، نارگیل و آلوئه‌ورا هستند.

پوست مردها 20درصد ضخیم‌تر از پوست زن‌هاست زیرا دارای مقادیر بیشتری از كلاژن و الاستین است. این غدد چربی فعال، پوست را بسیار چرب‌تر می‌كند. در این میان نوع پوست شما زیاد فرقی ندارد، شما باید هر روز پوست خود را تمیز كنید. پاك كننده‌های عمیق منافذ پوست را تمیز كرده، پوست را سالم نگه می‌دارد و در نتیجه ظاهر شما را زیبا می‌سازد. درست مانند پوست خانم‌ها، پوست آقایان نیز دچار بی‌آبی، آفتاب سوختگی، تاثیرات ناشی از تغییرات محیطی مانند آلودگی هوا و سرد یا گرم شدن هوا می‌شود. نظافت ابتدایی، حفاظت و مرطوب كردن پوست پس از اصلاح با تیغ، روشی موثر برای مراقبت از پوست هستند.

- شست‌وشوی روزانه پوست صورت منافذ پوست را باز كرده و مانع بسیار از ناراحتی‌های پوستی مانند جوش، آكنه، موهای زیر پوستی و سایر بیماری‌ها خواهد شد.

- هر روز اصلاح كردن صورت، پوست‌تان را مستعد بی‌آبی می‌كند. از كرم‌ها و فوم‌های مخصوص اصلاح استفاده كنید كه برای هر نوع پوستی محصول خاصی طراحی كرده‌اند.

- در صورتی كه پوست شما پس از اصلاح دچار بریدگی، جوش یا هر چیز دیگری می‌شود، حتما پس از اصلاح از مرطوب‌كننده یا لوسیون استفاده كنید و می‌توانید این كار را هم
نیم ساعت بعد تكرار كنید.

-كرم‌های ضد آفتاب تنها برای خانم‌ها نیستند. پوست آقایان نیز باید در برابر آفتاب محافظت شوند. ضد آفتاب یا مرطوب‌كننده‌هایی با
SPF 10 یا بالاتر را خریداری كنید.

- پیش از اصلاح صورت خود را بخور دهید. این عمل فولیكول‌های مو را باز می‌كند و پس از آن برای بسته شدن منافذ پوست، با آب سرد صورت خود را بشویید. یكی از بهترین مرطوب‌كننده‌ها بعد از اصلاح، آلوئه‌ورا است.

- استفاده صحیح از روغن‌ها برای پوست‌های چرب و آكنه‌دار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشند. روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس، مریم گلی، نعناع و درخت چای ضدعفونی‌كننده‌هایی طبیعی، موثر و مفید برای درمان پوست هستند.

- رژیم غذایی متعادل داشته باشید و ورزش كنید. مصرف میوه و سبزیجات تازه را بیشتر كرده و از خوردن غذاهای چرب و سرخ كرده بپرهیزید. ورزش كردن منافذ پوست را تمیز كرده و سوخت‌وساز و تعریق بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا سموم داخل بدن‌تان پاكسازی شود.

- هر روز برای آب‌رسانی به پوست خود مقادیر فراوانی مایعات بنوشید. اگر در مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار و نوشابه‌ها زیاده‌روی كردید، سعی كنید آب زیادی بنوشید تا از كم شدن آب بدن‌تان جلوگیری كنید.

نكته مهم آخر اینكه در كل باید گفت روش‌های مراقبت از پوست آقایان و خانم‌ها یكسان است. سعی كنید هر روز چند مرتبه پوست خود را شسته و برای داشتن ظاهری زیبا و سلامت آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha