سلامت نیوز : متاسفانه بیماری ها و نارسایی کلیوی در مراحل اولیه، هیچ گونه علامت مشخصی ندارد، به همین دلیل حداقل سالی یکبار باید کلیه ها را تحت معاینه و آزمایش قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دكتر محمد علی نیک ضمیر، متخصص کلیه و مجاری ادرار اظهار داشت: به دلایل متعدد در سالهای اخیر بر شمار افراد مبتلا به بیماری ها و نارسایی های کلیوی افزوده شده که این امر مشکلات بسیار زیادی را برای جوامع مختلف از جمله جامعه ما به وجود آؤرده است.

وی گفت: بیماری کلیه یک بیماری خاموش و بی صداست و معمولا فرد خیلی دیر متوجه آن می شود.

نیک ضمیر تاکید کرد: متاسفانه بیماری ها و نارسایی های کلیوی در مراحل اولیه، هیچ گونه علامت مشخصی ندارند، به همین دلیل بیشتر مبتلایان به این بیماری تا زمان بروز نارسایی کلیه از بیماری خود مطلع نمی شوند.

وی با اشاره به هزینه های مالی و جانی بسیار سنگین ناشی از بیماری ها و نارسایی های کلیوی، تصریح کرد: در واقع اگر می خواهید در آینده متحمل هزینه های سنگین نشوید، باید حداقل سالی یکبار کلیه های خود را تحت معاینه و مشاوره قرار دهید.

این متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری های کلیه، یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیری از بروز یا تشدید بیماری ها و عومال زمینه ای مرتبط با این بیماری است.

نیک ضمیر یاد آؤر شد: فشار خون بالا، دیابت، عفونت ها و سنگ های ادراری و عوامل ناشناخته از جمله مهم ترین دلایل بروز بیماری های نارسایی های کلیوی است.

وی خاطر نشان کرد: تغذیه نامناسب به ویژه مصرف زیاد نمک، مواد خوراکی پرچرب و بسیار شیرین، مصرف کم نوشیدنی های مختلف از جمله آب ، مصرف بسیار زیاد داروهایی همچون مسکن ها و آنتی بیوتیک ها و همچنین استعمال دخانیات به ویژه سیگار، از مهم ترین دلایل مرتبط با بروز نارسایی در کلیه ها و مجاری ادرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha