چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4306

رئیس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت گفت: امسال تاكنون هیچ موردی از وبا در بین ایرانیان نداشته‌ایم و گزارش تایید شده‌ای نیز از ابتلای این بیماری در عراق نداریم.

محمدمهدی گویا در گفت و گو با فارس، افزود:‌ از ابتدای امسال هیچ موردی از بیماری وبا در بین ایرانیان نداشته‌ایم فقط یك مورد مبتلا به وبا در كشور داشتیم كه پاكستانی بود و 48 ساعت قبل از ابتلا به كشور ما آمده بود كه بیماری این فرد نیز به موقع تشخیص و درمان شد و هیچ فردی از اطرافیان این بیمار نیز به وبا مبتلا نشده‌ است.
وی اضافه كرد: در زمان حاضر همكاریهای نزدیكی بین وزارت بهداشت، وزارت كشور، وزارت جهاد كشاورزی و وزارت نیرو برای كنترل و پیشگیری از بیماری وبا در كشور وجود دارد و امیداوریم امسال نیز مانند سال گذشته با موارد محدودی از این بیماری در كشور مواجه باشیم.
گویا گفت: بیماری وبا یك بیماری روده‌ای است كه استفاده از آب آ‌لوده مهمترین راه انتقال آن است، به همین علت استفاده از آب آشامیدنی مطمئن و به همراه داشتن آب از منزل یا آب بطری در مسافرتها و پیك نیك‌ها از جمله ضرورتهایی است كه برای پیشگیری از این بیماری لازم است و به مردم توصیه می‌كنیم در صورتی كه از سلامت آب مطمئن نیستند حتما آن را بجوشانند و سبزی و میوه‌ها را نیز قبل از مصرف ضدعفونی كنند.
رئیس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت اضافه كرد: در زمان حاضر اكثر مناطق كشور ما از آب تصفیه شده سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی برخوردار هستند اما در برخی از مناطق محدود در روستاهای دور افتاده ممكن است مردم از آب شهری و تصفیه شده برخوردار نباشند.
وی گفت: در گذشته آب مورد نیاز این مناطق نیز با تانكر منتقل می‌شد و اكنون نیز اگر این اقدام انجام شود، احتمال آلودگی و ابتلا به بیماریهای روده‌ای و وبا در كشور بسیار كمتر می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha