سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: خودروهای ویژه‌ نجات امدادی (نفربر آرگو) که در شرایط سخت حوادث بکارگیری می‌شوند برای نخستین‌بار از نوروز 91 به ناوگان امدادی هلال احمر وارد می‌شوند.
 
ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به توزیع 2 برابری تجهیزات و امکانات امدادی برای نوروز سال 91 از ورود خودروهای ویژه نجات که قابلیت نفربر را دارند، خبر داد و اظهارداشت: این خودروها که قدرت بسیار بالایی نیز دارند به همراه دیگر خودروها و تجهیزات امدادی قبل از نوروز 91 بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: برخی از وسایلی که توزیع می‌شوند در ادامه توزیع‌های وسایل امدادی قبلی است تا تجهیزات هلال احمر در زمینه‌های مختلف تکمیل شود ولی این خودرو ویژه امدادی که قابلیت یک نفربر را نیز دارد برای نخستین‌بار در کشور برای امدادرسانی در حوادث توزیع می‌شود.

فقیه تصریح کرد: این خودروی نجات می‌تواند در شرایط بسیار سخت به عنوان خودرو چند منظوره در بدترین شرایط رودخانه‌ای، کوهستان و جاده‌های سنگلاخی و در نهایت در برف و کولاک با قدرت مانند یک نفربر عمل کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این خودرو ویژه امدادی متفاوت از خودروهای نجات A‌ و B است زیرا خودروهای قبلی نجات بیشتر در جاده‌ها کاربرد داشت ولی این خودروی جدید ویژه نجات که همانند نفربر است گستردگی فعالیت در شرایط سخت از جمله حوادثی چون سیلاب و کوهستان را دارد.

فقیه ادامه داد: به طور مثال در حادثه چند هفته گذشته گلستان که مردم بر اثر برف و کولاک دچار مشکل شده بودند ما از ارتش برای ارسال نفربر برای نجات این افراد کمک خواستیم تا توانستیم آنان را نجات دهیم.

وی گفت: ما در گذشته خودروی نجاتی که بتواند به صورت گسترده در شرایط سخت قابل استفاده باشد نداشتیم و اکنون توانستیم با وجود تحریم‌ها و شرایط سختی که وجود دارد این خودروهای ویژه نجات (نفربر) را خریداری کنیم.

فقیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 دستگاه از این خودروهای ویژه نجات (نفربر) خریداری و در گمرک است، گفت: سعی بر آن است تا در نوروز امسال هر استان بتواند برای نخستین‌بار از یک دستگاه از این خودروهای ویژه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: این خودروهای ویژه نجات با عنوان اختصاری «آرگو» که قدرت بالایی حتی برای حرکت در نقاط صعب‌العبور کوهستان را نیز دارند به تجهیزات مورد نیاز امدادی مجهز خواهند شد تا امدادگران بتوانند در کنار خودروهای نجات A و B و آمبولانس‌های هلال احمر در حوادث مختلف به مردم امدادرسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha