سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از پایان تدوین و ابلاغ دستورالعمل مربوط به اجرای اصلاحیه ماده 15 قانون مبارزه به مواد مخدر خبر داد و گفت: پروتكل ترك مواد مخدر صنعتی نیز در راستای این دستورالعمل تدوین و ظرف یك ماه آینده به مراکز ذیربط ابلاغ خواهد شد.

دكتر حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه اقدامات كاملی در راستای تدوین پروتكل ترك مواد مخدر صنعتی صورت پذیرفته است، عنوان كرد: دستورالعمل‌های مربوط به اجرای اصلاحیه ماده 15 قانون مبارزه به مواد مخدر در حال تدوین است و حداكثر ظرف یك ماه آینده آماده و ابلاغ می‌شود.

وی درباره مفاد ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: این ماده شامل گسترش تمام مركزی می‌شود كه برای درمان معتادان در تمامی بخش‌ها اعم از سرپایی، بستری و ترك با مواد نگه‌ دارنده فعال هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا با تدوین این پروتکل‌ها از داروی جدیدی برای ترک معتادین به مواد مخدر صنعتی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: درمان و ترک اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در دل همین مراکز انجام می‌شود و روش ترك آن، روش خاصی خواهد بود و از داروی منحصر به فردی در این زمینه استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، آیین‌نامه ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر در تاریخ 16 شهریور ماه سال جاری به دستگاه‌های مرتبط و مراجع ذیصلاح ابلاغ شد.

بر حسب این ماده، معتادان موظف هستند برای درمان خود به مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب مراجعه کنند. این ماده تکلیف را برای افرادی که سوء مصرف مواد دارند، مشخص کرده است و هر فردی که این قانون را نقض کند، مجرم است.

مطابق این ماده، مراکز مجاز درمان باید گسترش یابند و به راحتی در دسترس بیماران باشند، لذا می‌بایست شرایطی مهیا شود تا بیماران به ‌صورت داوطلبانه برای درمان خود به این مراکز مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha