چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 43146
سلامت نیوز : یک دانشجوی دکترای تغذیه گفت: لیمونن موجود در لیموشیرین و لیمو ترش به سم‌زدایی که از طریق هورمونهای مواد غذایی وارد خون شده‌اند، کمک می‌کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، میترا زراتی ، برخی از هورمون‌ها و داروها از طریق گوشت حیوانات به بدن انسان وارد می‌شود و بیشترین اندامی را که درگیر می‌کنند، کبد است.

وی ادامه داد: کبد مهمترین عضوی است که در بدن وجود دارد و به سمیت‌زدایی مواد هورمونی کمک کرده و آن را به شکل محلول در آب تبدیل می‌کند و از طریق ادرار دفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای تغذیه بیان کرد: مصرف مواد غذایی حاوی هورمونها و داروهای شیمیایی کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بروز مشکلاتی می‌شود و بسیاری از افرادی که این نوع مواد را مصرف می‌کنند دچار بروز موهای زائد در بدنشان ‌می‌شود.

زراتی عنوان کرد: آنزیمهایی در کبد وجود دارند و مصرف برخی از مواد غذایی مانند انار می‌تواند به تقویت این آنزیمها کمک کند و خون را تصفیه می‌کند.

وی تاکید کرد: مواد غذایی که دارای رنگدانه‌ها هستند موجب تقویت آنزیم‌های کبدی می‌شود و داروها و مواد سمی که وارد خون شده است را پاک می‌کند.

زراتی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی مانند لیموترش و لیمو شیرین به دلیل داشتن آنزیم لیمونن به سمت‌زدایی هورمونهایی که از طریق برخی از مواد غذایی وارد بدن شده است کمک می‌کند.

این دانشجوی دکترای تغذیه اضافه کرد: در انار آنزیمی به نام لیکوپن وجود دارد که در سمیت‌زدایی خون موثر است. البته تمام مواد غذایی سرشار از رنگدانه‌های قرمز، بنفش و نارنجی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که خون را تصفیه کرده و عامل بیماری، هورمونها و داروها را از خون پاک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha