سلامت نیوز : فوق تخصص غدد گفت: «اگر درمان به موقع و مناسب صورت نگیرد بیماری پیشرفت می‌کند. رگ‌های کوچک دچار اختلال می‌شود که افزایش نفوذپذیری سبب تراوش مایع چشم می‌شود و به خونریزی منجر می‌شود. در اینصورت چشم کم کم بینایی خود را از دست می‌دهد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، دکتر محمد پژوهی فوق تخصص غدد عنوان کرد: «بیماری دیابت به دلیل اختلالات قند، چربی و پروتئین ایجاد می‌شود که روی رگ‌های کوچک و بزرگ اثر می‌گذارد که باعث بیماری‌های مختلفی می‌شود.»

وی ادامه داد: «دیابت باعث تغییر غلظت مایعات در چشم می‌شود و علائمی مانند تاری چشم، دوبینی، اشک ریزی، آب مروارید زودرس، فشار بر عصب چشم و... را در برخی از بیماران ایجاد می‌کند.»

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: «اگر درمان به موقع و مناسب صورت نگیرد بیماری پیشرفت می‌کند. رگ‌های کوچک دچار اختلال می‌شود که افزایش نفوذپذیری سبب تراوش مایع چشم می‌شود و به خونریزی منجر می‌شود. در اینصورت چشم کم کم بینایی خود را از دست می‌دهد.»

این فوق تخصص غدد گفت: «کنترل دقیق و مرتب و طولانی مدت قند خون می‌تواند از بروز این عوارض جلوگیری کرده ویا حداقل زمان بروز عوارض را به تأخیر اندازد. به محض تشخیص دیابت بایستی تحت معاینه کامل چشم پزشکی قرار گیرند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha