سلامت نیوز : اغلب مواد شیمیایی به خصوص مواد شوینده و رنگ بر ها از جمله مواد خطرناکی هستند که در صورت عدم احتیاط منجر به آسیب های چشمی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در صورت تماس اغلب مواد شوینده شیمیایی با چشم، قرنیه به شدت آسیب می بیند و حتی در مواردی که ماده شیمیای قوی تر باشد کره چشم سوراخ خواهد شد.
 
وی افزود: از سوی دیگر استفاده نادرست از برخی مواد شوینده منجر به زخم پلک، چسبندگی پلک، چسبندگی پلک به چشم شده که حتی در بعضی موارد منجر به از بین رفتن کامل بینایی فرد خواهد شد. دهقانی تصریح كرد: سوختگی شیمیایی در چشم، درد زیادی دارد و ایجاد آسیب شدیدی می‌كنند در صورت برخورد مواد شیمیایی با چشم باید با اورژانس 115 تماس بگیرند همچنین شستشوی آرام چشم با آب حدود 20 دقیقه، اولین اقدام است.

كارشناس آموزش اورژانس كشور خاطرنشان كرد: باید پلك‌ها را باز كرده و آب را روی سطح چشم بریزند همچنین می‌توان صورت مصدوم را زیر دوش یا آب بگیرند و لازم است كه این شستشو را تا زمان انتقال انجام دهند پس از20 دقیقه شستشو، چشم را با یك گاز استریل پوشانده و پانسمان كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha