سلامت نیوز: رییس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران به خانواده ها توصیه كرد تا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در كودكان مصرف نوشیدنی های اسیدی برای آنها را محدود كنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،مجتبی گلپایگانی همچنین گفت: مصرف نوشابه های رژیمی توسط كودكان توصیه نمی شود زیرا نوشابه های غیر رژیمی نیز برای سلامت دندان مضر است .

به گفته وی ،مسواك زدن حداقل دو بار در روز تعداد باكتری های عامل پوسیدگی دندان در پلاك های دندانی كودكان را كاهش می دهد.

گلپایگانی افزود: عادات تغذیه ای كودك، نوع غذاهای مصرفی و میزان چسبندگی آنها به دندان عواملی مهم در بروز پوسیدگی های دندان در كودكان است .

وی در ادامه اظهار داشت: مسواك زدن در كودكان باید با نظارت والدین صورت گیرد تا از پاك شدن دندان ها اطمینان حاصل شود و این آموزش ها باید در دوران نوپایی آغار شود.

رییس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران كاهش دفعات مصرف غذاهای حاوی قند و چسبنده را از روش های پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان در كودكان عنوان كرد.

گلپایگانی ادامه داد: مصرف مواد غذایی پروتئینی مانند پنیر، آجیل و گوشت همراه با مواد غذایی حاوی قند نیز یكی دیگر از راه های پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان در كودكان است چرا كه مصرف این مواد مانع كاهش بیش از حد PH دهان شده و به حفاظت دندان كمك می كنند.

مدیر گروه كودكان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بیان كرد: تشویق به ترك استفاده از شیشه و پستانك بعد از سن یك سالگی به خصوص قبل از خواب از تجمع مواد قندی اطراف دندان های پیشین و پسین در فك بالا و فساد و پوسیدگی آنها پیشگیری می كند.

وی افزود‌: والدین باید كودكان خود را به استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید كه میزان آن به اندازه یك نخود كوچك است، تشویق كنند چرا كه یون فلوراید وقتی در سطح دندان قرار گیرد، مانع از دست رفتن مواد معدنی مینای دندان شده و سبب رسوب كلسیم و فسفر موجود در بزاق در دندان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha