سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: آب شرب تهران آرسینک ندارد و از این منظر مطمئن هستیم چراکه شورا نسبت به آب شرب تهران بی تفاوت نیست.

معصومه ابتکار در گفت و گو با پانا، در خصوص وجود آرسنیک در آب شرب شهر تهران ،اظهار کرد: این مساله در شهر تهران وجود ندارد و آب شرب تهران از این مساله کاملا مبرا است.
وی ادامه داد: در برخی از مناطق از جمله 18، 21 و 22 تهران تامین آب شرب بر عهده بخش خصوصی است اما بر اساس بررسی های انجام و گزارش دوستان در کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، آب شرب این مناطق نیز اگرچه از کیفیت پایین تری برخوردارند اما آلودگی میکرونی یا آرسنیک ندارند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: باید این شرکتهای خصوصی زیر نظر وزارت نیرو و سازمان آب فعالیت کنند اگرچه بخش خصوصی این مساله را قبول کرده است و همکاری خوبی در این بخش دارد.
ابتکار با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرکتهای بخش خصوصی تامین کننده آب شرب در مناطق تهران یا منحل شوند یا زیر نظر وزارت نیرو و سازمان آب شوند، خاطر نشان کرد: هم اکنون در منطقه 18 تهران اقداماتی خوبی انجام شده است و باید مردم با این منطقه همکاری خوبی داشته باشند تا شاهد آب شرب با کیفیت مناسب در این منطقه نیز باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ساکنان این منطقه از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند از دولت خواست تا در این مسیر ساکنان این منطقه را همراهی کنند، و گفت: تاکنون گزارشی از وجود ارسنیک در آب شرب نداشتیم و اگر این گزارش باشد مطمئنا باشید شورا نسبت به آن بی تفاوت نخواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha