سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در بارهد برخی از اشکال‌های طرح سامان‌دهی نظام آموزشی، گفت: با توجه به افزایش ساعات درسی، در این طرح به تغذیه دانش‌آموزان توجه کافی نشده است.

جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره نتایج حاصل از اجرایی شدن طرح تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: این تصمیم آموزش و پرورش موافقان و مخالفانی را به خود اختصاص داد، معتقدم این طرح تصمیم خوبی بود که از سوی این وزارتخانه گرفته شد و باعث نشاط در میان دانش‌‌آموزان و معلمان مقطع آموزش ابتدایی شد اما در برخی از موارد شاهد نقاظ ضعف در اجرایی شدن این طرح هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تصمیم‌هایی که موجب تحول در سیستم آموزشی کشور می‌شود و به بالا رفتن پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند باید با دقت و برنامه‌ریزی به عرصه اجرایی شدن برسد.

وی افزود: هر گونه تغییر و تحول در سیستم آموزشی کشور باید با مطالعه، تدبیر و آرامش ایجاد شود، در غیر این صورت تغییرات با سرعت هزینه سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس هشتم درباره برخی اشکالات این طرح، بیان کرد: معلمان ابتدایی در طول هفته فرصتی برای استراحت نداشتند اما با این تصمیم، معلمان و دبیران مقطع ابتدایی فرصتی برای استراحت و پرداختن به کارهای پژوهشی دارند ضمن اینکه آنها رضایت خود را از این تصمیم نشان داده‌اند.

 کوچکی‌نژاد ارم ساداتی گفت: اما اجرایی شدن این طرح در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان‌ها، مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد، زیرا تعطیلی روز پنحشنبه و کاهش ساعات درسی باید با حجم کتاب‌های درسی تناسب داشته باشد، تغییر ساعات درسی بدون تغییر در کتاب‌ها تنها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دانش‌آموزان و معلمان شده است.

وی با تأکید بر اینکه از طرح تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی به عنوان سامان‌دهی نظام آموزشی یاد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش ساعات درسی، در  این طرح به تغذیه دانش‌آموزان توجه کافی نشده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم یادآور شد: باید از سوی مسئولان آموزش و پرورش برای حل این معضل چاره‌اندیشی شود تا دیگر نگرانی برای اجرای کامل این طرح وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha