جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 43206
سلامت نیوز: دبیر دومین کنگره تازه های تشخیص و درمان بیماریهای جنین گفت: سونوگرافی برای تشخیص حرف اول را می زند که متعاقب آن ممکن است از تست های تهاجمی تشخیصی نیز استفاده شود.

دکتر لاله اسلامیان دبیر دومین کنگره تازه های تشخیص و درمان بیماریهای جنین که تا 5 اسفند در مرکز همایشهای بین المللی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیمارها در جنین دارای گستردگی فراوانی هستند، گفت: یک سری از عارضه ها در سه ماهه اول بارداری، یکسری در سه ماهه دوم و برخی عارضه ها را نیز تا سه ماهه سوم قادر به تشخیص نیستیم که اگر در این حوزه از بینش کافی نسبت به بیماریها برخوردار باشیم و بدانیم از چه راهکارهایی باید برای تشخیص بیماری ها استفاده کنیم موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سونوگرافی برای تشخیص مشكلات جنینی حرف اول را می زند که متعاقب آن امکان دارد مجبور شویم از تست های تهاجمی تشخیصی استفاده نماییم افزود: یکسری آزمایش های غربالگری هم در سه ماهه اول و هم در سه ماهه دوم می توانند از نظر بررسی برخی از مشکلات عصبی، برخی ناهنجاری ها و یا اختلالات کروموزومی به ما آگاهی دهد که از طریق نتایج حاصله، پیگیری های بعدی را داشته باشیم.

اسلامیان تصریح کرد : مسئله اساسی در زمینه تشخیص، بررسی جنین در زمان مناسب است که در بعضی از جنین ها اگر بررسی طی سه ماهه اول بارداری صورت پذیرد، برخی از بیماریهای مهلک و معلول کننده تشخیص داده می شوند به طوری که با بررسی اکثریت جنین ها طی هفته 18 بارداری می توان بیماریهای بسیاری را تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مانند بیماریهای اسکلتی و اندامی بین 17 تا 24 هفته قابل تشخیص هستند گفت: انواع مهلک این بیماریها در سنین پایین حاملگی قابل تشخیص بوده اما برخی از معلولیت ها نیز از هفته 24 قابل تشخیص هستند.

وی یادآور شد: برخی از بیماری های قلبی جنین که انواع شدیدتری از این بیماری هستند نیز در سه ماهه اول و دوم تا 19 هفته قابل تشخیص هستند به همین دلیل درمان، مربوط به زمان راهکارهای تشخیصی وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha