سلامت نیوز: رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: روش كاشتنی پیشگیری پنج ساله از بارداری مجوز ورود به كشور گرفت.

دكتر محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: روش كاشتنی پیشگیری از بارداری مجوزهای ورود به كشور را از سازمان غذا و دارو اخذ كرده است و مسیر ورود این روش به كشور در حال انجام است.

وی گفت: یك دارو برای ورود به كشور باید در كشور ثبت ‌شود تا به عنوان داروی مورد تایید دولت جمهوری اسلامی وارد كشور شود. این فرایند، فرایند زمان‌بری است كه برای این روش كاشتنی پیشگیری از بارداری نیز انجام شده و بدین ترتیب از این پس ورود آن به كشور چندان به طول نمی‌انجامد.

به گفته دكتر اسلامی، با ورود این روش پیشگیری از بارداری به كشور، تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری در كشور به 12 روش افزایش می‌یابد.

وی با تاكید بر لزوم تنوع در روش‌های پیشگیری از بارداری به منظور گسترش دامنه انتخاب گیرندگان خدمات تنظیم خانواده، ادامه داد: هر چه تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری متنوع‌تر باشد، سلایق مراجعه‌ كنندگان بیشتر تأمین می‌شود چرا كه نیاز افراد با یكدیگر متفاوت است.

رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت پیش از این نیز به ایسنا گفته بود؛ این روش كاشتنی پیشگیری از بارداری پنج ساله است و با روش قبلی كه شش كپسوله بود تفاوت دارد و دو كپسوله است و روی پوست بازو كاشته می‌شود. این روش كاشتنی 24 ساعت پس از قرار گرفتن روی پوست بازو، پیشگیری را به مدت پنج سال برقرار می‌كند. اما در صورت تمایل گیرنده خدمت، می‌توان پس از یك سال آن را خارج كرد. اما سعی می‌شود این روش پیشگیری برای افرادی استفاده شود كه حداقل سه سال قصد بارداری نداشته باشند تا به این ترتیب بحث الگوی مصرف هم رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha