سلامت نیوز: جوانی كه پنج عضو خانواده‌اش را به رگبار بسته و پدر و مادرش را كشته بود در جلسه محاكمه‌اش اختلاف ناشی از اعتیاد را زمینه این جنایت دانست.

سحرگاه روز نهم دی سال 87 ماموران پلیس آگاهی استان فارس از وقوع جنایتی در منزلی مسكونی مطلع شدند و به آنجا رفتند تا در این رابطه تحقیق كنند. آنها به محض ورود به خانه پیكر خون‌آلود سه دختر جوان و زن و مردی میانسال را مشاهده كردند. سه نفر اول با وجود اینكه هدف گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شده بودند هنوز نفس می‌كشیدند به همین دلیل به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند و سپس كارآگاهان به بررسی صحنه جرم پرداختند تا مدارك لازم را در رابطه با قتل مرد 50ساله به نام عباس و همسر 42ساله‌اش كه حبیبه نام داشت جمع‌آوری كنند. این دو نیز مانند دختران خانواده هدف گلوله قرار گرفته بودند و آثار برجای‌مانده در صحنه جرم نشان می‌داد فرد یا افرادی كه دست به سلاح برده‌اند در لحظه تیراندازی به شدت دچار هیجان بودند زیرا چندین گلوله به در و دیوار اصابت كرده بود. جست‌وجو در خانه پلیس را به این نتیجه رساند كه سرقتی صورت نگرفته است و قاتل یا قاتلان در كمال خونسردی بر بالین پنج عضو این خانواده حاضر شده و ماشه را فشرده‌اند.

از آنجا كه نشانه‌ای از ورود به عنف در قتلگاه دیده نمی‌شد، این فرضیه كه جنایت توسط فرد یا افرادی آشنا صورت گرفته است، به یقین تبدیل شد و افسران جنایی با بررسی اوراق هویتی عباس و حبیبه فهمیدند آنها فرزند پسری نیز دارند كه 27‌ساله است و رضا نام دارد. رضا در محل جنایت حضور نداشت و همین مساله باعث می‌شد انگشت اتهام به سوی وی نشانه گرفته شود اما كارآگاهان قبل از اینكه به تجسس برای یافتن وی بپردازند باید مدارك محكم‌تری را جمع می‌كردند. آنها با پرس‌وجو از اقوام و نزدیكان این خانواده مطلع شدند رضا به موادمخدر اعتیاد دارد به این ترتیب سوء‌ظن نسبت به وی تقویت شد و كارآگاهان بعد از مدتی ردیابی‌های پلیسی رضا را بازداشت كردند.

این جوان در حالی پشت میز بازجویی نشست كه خواهران او از مرگ نجات یافته و وقتی توان صحبت كردن را به دست آورده، علیه او شهادت داده بودند. بنابراین رضا مجبور شد جرمش را گردن بگیرد. او سپس صحنه قتل والدینش را بازسازی كرد و بعد از تكمیل تحقیقات مقدماتی به دادگاه كیفری استان فارس محاكمه شد. در جلسه محاكمه این جوان كه دو روز قبل برگزار شد ابتدا نماینده دادستان جزییات پرونده را شرح داد و خواستار مجازات متهم شد سپس سه دختری كه در این تیراندازی زخمی شده بودند با قرار گرفتن در جایگاه هم به دلیل جراحات وارده به خودشان برای رضا درخواست مجازات كردند و هم گفتند به عنوان اولیای دم مقتولان خواستار قصاص برادرشان هستند.

سپس نوبت به رضا رسید تا از خودش دفاع كند. او بار دیگر اتهام قتل را قبول كرد و به هیات قضات گفت: «من از مدت‌ها قبل از این حادثه به موادمخدر اعتیاد پیدا كرده بودم و شدت اعتیادم به حدی بود كه همه خانواده از موضوع باخبر شده بودند به همین دلیل هم همیشه با هم اختلاف داشتیم و جروبحث می‌كردیم. اختلافات ما بعد از مدتی بسیار عمیق شد تا جایی كه از اعضای خانواده‌ام كینه به دل گرفتم و به این فكر رسیدم كه باید از آنها انتقام بگیرم.»

متهم به قتل ادامه داد: «شب حادثه وقتی همه خوابیدند من سراغ سلاح كلاشینكفی كه از قبل در خانه داشتیم، رفتم و با آن همه اعضای خانواده را به رگبار بستم و فرار كردم. آن لحظات اصلا به حال خودم نبودم و نمی‌دانستم چه كار می‌كنم، موقعی هم كه از خانه فرار كردم، نفهمیدم چند نفر فوت شده‌ و چند نفر زنده مانده‌اند. مدتی را مخفیانه زندگی می‌كردم تا اینكه ماموران من را بازداشت كردند.»
بنا بر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن اظهارات متهم ختم جلسه را اعلام كردند و برای صدور رای وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha