جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 43213

با چند اقدام پیشگیرانه اولیه و موثر می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی كاهش داد.

سلامت نیوز: مقامات بهداشتی آمریكا اعلام كرده‌اند كه حدود 26 میلیون نفر در این كشور مبتلا به دیابت هستند اما به طور كلی احتمال ابتلا به این بیماری در افراد مسن‌تر به مراتب بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نیلكا ریوس بوروس از كارشناسان مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در آتلانتا در این باره می‌گوید: با چند اقدام پیشگیرانه اولیه و موثر می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی كاهش داد.

بوروس در بیانیه‌ای تشریح كرد: این سه اقدام ساده اما فوق العاده مهم شامل شماره یك، ورزش مداوم و منظم، شماره دو كاهش وزن و شماره سه داشتن یك رژیم غذایی سالم و مناسب هستند.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، بوروس هم چنین تاكید كرد افراد 45 سال به بالا و آنهایی كه در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستند باید هر سه سال یكبار تست دیابت را انجام دهند. بعلاوه افراد مبتلا به این بیماری نیز باید به طور منظم تحت نظر پزشك باشند.

بوروس تاكید كرد: برای این بیماران كنترل مداوم قند خون، فشار خون و كلسترول خون ضروری است. بعلاوه این مبتلایان باید سالانه تست سلامت چشم‌ها و پاها و نیز تزریق واكسن آنفلوانزا را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha