شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 43217
سلامت نیوز : دلیل اصلی بیماری‌های كشنده ضعف سیستم دفاعی بدن است. روش‌های افزایش ایمنی بدن مهمترین عامل در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و درمان آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، چند روش موثر برای افزایش ایمنی بدن كه موثر ترین عامل در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌هاست به شرح زیر است:

•از مواد پروتئین دار به مقدار زیاد مصرف كنید. پروتئین در بدن نقش بلوك در ساختمان را ایفا می‌كند كه برای بدن سالم، ذهن خلاق و فعال و افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است. كمبود پروتئین در رژیم غذایی به مصرف زیاد كربوهیدرات و در نتیجه افزایش چربی و قند خون و ضعف سیستم دفاعی بدن منجر می‌شود.

•تا می‌توانید از میوه و سبزی تازه استفاده كنید – امروزه اهمیت مصرف میوه و سبزی تازه بر همگان آشكار است ولی شاید افراد از تاثیر افزایش ایمنی بدن با مصرف سبزی و میوده تازه آگاه نباشند. لازم به ذكر است كه مصرف سبزیجات تازه و خام در مقایسه با سبزیجات منجمد و تازه توصیه شده است.

•خواب كامل شب را از دست ندهید. میزان ساعات لازم برا خواب و استراحت افراد متفاوت است ولی معمولا این زمان بین 6 تا 10 ساعت است. خواب كافی در شب باعث تعادل هورمون‌های مختلف بدن ( از جمله هورمون رشد، هورمون استرس و كورتیزول ) می‌شود و علاوه بر آن كاهش وزن بدن، خلاقیت ذهن، احساس شادی و پوست سالم را به همراه دارد.

•مقدار زیادی آب بنوشید . تحقیقات اخیر نشان داده است كه یكی از دلایل بروز سردرد عدم نوشیدن آب كافی در روز است. تشنگی و سردرد دو علامتی هستند كه خبر از كم آبی بدن می دهند.

•از لیمو ترش استفاده كنید. لیمو ماده غذایی ایده‌آل برای بازگرداندن تعادل اسیدی – قلیایی بدن است. مصرف آب لیموی تازه به تنهایی یا به همراه غذا باعث می‌شود كه میزان PH بدن تنظیم شود و محیط برای رشد باكتری‌های سالم به جای باكتری‌ها و ویروس های مضر فراهم شود.

•از نوشیدن قهوه اجتناب كنید – برخلاف تصور عمومی قهوه حاوی آنتی اكسیدان نیست و سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می‌كند. اگر یك فنجان قهوه میل كردید برای جبران آن دو لیوان پر آب بنوشید.

• قند و شكر را از وعده های غذایی خود حذف كنید.

•از غلات استفاده كنید.

•ساعاتی از روز را خارج از محیط خانه بگذرانید – گردش و تفریح در هوای آزاد و تمیز و حتی پیاده روی روزانه برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. محققان بر این باورند كه صرف زمان در فضای آزاد و حتی هوای سرد و برفی برای استحكام سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

•برای خودتان ارزش قایل شوید و زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید . صرف زمان با دوستان مخصوصاً افراد شاد، حمام آب گرم و ماساژ در سلامت بدن بسیار موثر است. به خودتان انرژی مثبت بدهید و محیط اطراف را برای خودتان شاد و سرشار از عشق كنید. از دعا و توكل به خداوند متعال غافل نشوید چون دلیل اصلی آرامش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha