پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4322

شما هم حتماً مثل هر فرد دیگری دلتان می‌خواهد كه زمانی كه دچار یك جراحت و زخم روی بدنتان شدید زودتر از دست آن خلاص شوید و بتوانید مثل قبل از زخمی شدن هر نقطه از بدنتان، به زندگی ادامه دهید.

از آنجا كه دانشمندان سراسر دنیا برای آنكه زندگی را برای ما آسانتر كنند در تلاشند و سعی می‌كنند تحقیقاتشان را در جهتی انجام دهند كه روز به روز زندگی برای ما آسانتر و قابل تحمل‌تر شود، این بار برای زخم‌های روی بدن به خصوص برای سالمندان مبتلا به دیابت نیز تدابیر بسیار مفیدی اندیشیده‌اند.

محققان كالیفرنیای آمریكا با تولید «آب شفابخش زخم‌ها» ادعا می‌كنند كه توانسته‌اند روند بهبود زخم‌های تولید شده در بدن افراد دیابتی را به شكل قابل توجهی افزایش دهند و به بهبود آنها كمك كنند.این مایع شفا بخش دارای خواصی است كه می‌تواند بلافاصله پس از ورود به بدن باكتری‌ها و ویروس‌ها را از بین برده و با همین روش زخم‌های روی بدن را به سرعت بهبود ببخشد.

برای افرادی كه جوان‌تر هستند و یا مشكل خاص جسمی ندارند معمولاً زخم شدن هر نقطه از بدن اتفاق ناگواری نیست اما همانطور كه می‌دانیم برای كسانی كه مبتلا به بیماری دیابت هستند زخم‌ها بسیار دیر خوب شده و گاهی اوقات آنقدر طول می‌كشند كه بیمار را به شدت كلافه می‌كنند و حتی بسیار خطرناكند.

آب شفا بخش برای افراد مبتلا به دیابت كه دست و پاهایشان زخم شده است كاربرد دارد. كلید اصلی در این دارو «میكروسین» است كه روی سلول‌ها اثر گذاشته و آنها را وادار می‌كند تا دیوارهای حفاظتی را سریع‌تر ساخته و میكروب‌ها را از بین ببرند.

محققان اعلام كرده‌اند كه این دارو را با استفاده از آب كاملاً تصفیه شده كه از غشایی از كلر سدیم رد شده، ساخته شده است و بیماران دیابتی با ریختن این آب روی زخم‌هایشان سرعت بهبودیشان بسیار بیشتر شده است.

طبق آنچه این تحقیقات در مركز جهانی سلامت در مونت كارلو نشان می‌دهد،  بیمار دیابتی كه از ریختن این آب روی زخم‌هایشان امتحان نكرده‌اند معمولاً در 55 روز بهبود پیدا می‌كنند در حالی كه این آب‌ها سرعت بهبودی بیماران را به 43 روز كاهش داده است و بیش از 10 نوع باكتری را در محل زخم از بین برده است.

با وجود نتایجی كه این تحقیق روی بیماران به خصوص افراد مسن داشته است محققان و استادان امیدوارند كه بتوانند با كار بیشتر روی این نوع آب استرلیزه مشكل بیماران دیابتی را در مورد زخم‌هایی كه روی بدنشان ایجاد می‌شود از بین ببرند و نوع كامل‌تری از این مایع را روانه بازار كنند كه بتواند كمك بیشتری به این بیماران كند.

به گفته دكتر مایكل فاستر كه در موسسه كمك به سالمندان مشغول به كار است اگر این مایع واقعاً بتواند روی بیماران چنین تأثیر مثبتی داشته باشد كه موجب تعجب بسیاری از افراد شده است، مطمئناً از آن استقبال چشمگیری صورت خواهد گرفت و همه منتظر می‌مانند تا نوع كامل‌تر این مایع روانه بازار شود تا زندگی برای افراد مسن راحت تر شود و بتوانند زندگی مستقل خود را ادامه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha