یك متخصص تغذیه گفت: مصرف صبحانه در میان دانش آموزان، فراگیری مغز را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: مصرف صبحانه در میان دانش آموزان، فراگیری مغز را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر حسن مظفری گفت: همه افراد باید سه وعده اصلی غذایی و در كنار ‌آن دو میان وعده در طول روز مصرف كنند كه هر كدام از وعده‌های اصلی اهمیت ویژه‌ای دارند و باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شود.

وی ادامه داد: بعضی از افراد صرف دو وعده غذایی صبحانه و ناهار را حذف می‌كنند و وعده شام را مصرف می‌كنند كه اصول غذایی درستی محسوب نمی‌شود و مشكلاتی را در بدن ایجاد می‌كند چرا كه فردی كه صبحانه و ناهار نمی‌خورد در وعده شام مواد غذایی بیشتری مصرف می‌كند و حجم زیادی از مواد غذایی وارد معده‌اش می‌شود كه می‌تواند عوارضی مانند چاقی، كبد چرب و فشار به دستگاه گوارش را به وجود آورد.

وی درباره ضرورت مصرف صبحانه گفت: در هنگام صبح، بدن انسان نیاز به نشاط و شادابی در بعد روحی و جسمی دارد كه مصرف صبحانه مناسب به این امر كمك می‌كند.

وی افزود: اگر صبحانه مصرف نكنیم در وعده‌های بعدی به خصوص در اطفال جبران حذف این وعده غذایی نمی‌شود. چنانچه فرد به پرهیز از خوردن صبحانه ادامه دهد بتدریج نیازهای مواد مغذی بدن او تامین نمی‌شود و بر روی وضعیت رشد آنها تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه مغز از مواد قندی مصرف می‌كند در محرومیت غذایی میل به شیرینی افزایش پیدا می‌كند و فردی كه صبحانه مصرف نمی‌كند ممكن است مغز كارایی لازم را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در میان دانش‌آموزان كه نیازمند مصرف صبحانه هستند با مصرف این وعده غذایی، مقاومت بدن افزایش یافته و فراگیری مغز افزایش پیدا می‌كند این در حالی است كه به این موضوع در جامعه كمتر بها داده می‌شود.

وی اضافه كرد: اگر اصول تغذیه‌ای را در حالت عادی رعایت كنیم، ظرفیت مغز هم در حد خود عمل می‌كند.

وی گفت: اگر صبحانه به مقدار كافی بخصوص در بین كودكان و دانش‌ آموزان مصرف شود زمینه را فراهم می كند تا بیماری خاصی برای فرد پیش نیاید.


دكتر مظفری یادآور شد: شخصی كه مواد غذایی چرب مصرف كرده و انرژی كمتری مصرف می‌كند، رخوت و سستی خاصی در این افراد دیده می‌شود. اگر این روند ادامه یابد منجر به افزایش وزن می‌شود.

وی اضافه كرد: مصرف مواد غذایی چرب تمركز را مستقیما كاهش نمی‌دهد ولی بطور غیرمستقیم بر تمركز او تاثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha