سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم افزایش اعتبارات بیماران صعب العلاج، ‌از اقدامات در دست انجام برای تدوین راهنماهای بالینی درمان سرطان‌های مختلف خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر سیدحسن امامی رضوی ، گفت: در بحث بیماری سرطان شناخت زودرس بیماری برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و و اقدامات مربوطه در حال انجام است.

وی گفت: پروژه‌های مختلفی در بحث بیماریابی و تشخیص زودرس سرطان در وزارت بهداشت تعریف شده و در حال پیگیری است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: مبحث دیگر در درمان بیماری سرطان مربوط به آن است كه هزینه كرد اعتبارات باید به صورت منطقی باشد چرا كه درمان سرطان در بسیاری از مواقع درمان بسیار گرانی است. در این زمینه به سمتی حركت می‌شود كه با نوشتن راهنماهای بالینی و روشهای مختلف مصرف، درمان‌ها را هدفمند كرده و هزینه‌ها را كم كنیم. اما در عین حال اعتبارات بیشتری برای موارد حمایت از بیماران صعب العلاج و از جمله بیماران مبتلا به سرطان نیاز است.

امام رضوی افزود: سال گذشته 110 میلیارد تومان اعتبار به بخش صعب‌العلاج و از جمله سرطان داده شد كه تنها 70 درصد آن تخصیص یافته است. هرچند این رقم نسبت به سالهای گذشته بهتر بود اما لازم است اعتبارات بیماران صعب العلاج افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha