سلامت نیوز : كارشناس گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی گفت: هر ساله در آستانه فرا رسیدن سال نو، آمار پاره شدن دیسك كمر به دلیل حمل وسایل سنگین هنگام خانه تكانی افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، 'بیتا باهوشی نائینی' افزود: در آستانه فرا رسیدن سال نو طبق آداب و رسوم، تمام خانواده های ایرانی بویژه زنان خانه دار اقدام به خانه تكانی و كارهای سنگین می كنند كه رعایت نكات ایمنی در این زمینه ضروری است.

وی به زنان توصیه كرد از انجام كارهای سنگین و حمل و جابه جایی وسایل سنگین از یك نقطه به نقطه دیگر جلوگیری كنند و این گونه كارها را به تنهایی انجام ندهند.

نائینی گفت: افراد برای حمل وسایل باید از یكباره بلند كردن اجسام جلوگیری كنند و برای حمل اجسام ابتدا نشسته، و بازوها را باز كرده و سپس جسم را به آرامی بلند كنند.

كارشناس گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: در صورتی كه افراد برای شست و شوی ظروف به ناچار باید مدت طولانی ایستاده باشند، بهتر است چهار پایه ای زیر پا قرار دهند تا فشار كمتری به كمر وارد شود.

نائینی همچنین به زنان توصیه كرد از شستن فرش ها جلوگیری كنند چرا كه شستن اجسام سنگین و حمل و نقل آن صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha