عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به افزایش چشمگیر تبلیغات پزشکی در مطبوعات کثیرالانتشار، خواستار نظارت بیشتر بر تبلیغات حوزه بهداشت درمانی و دارویی و غذایی، آرایشی و بهداشتی شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به افزایش چشمگیر تبلیغات پزشکی در مطبوعات کثیرالانتشار، خواستار نظارت بیشتر بر تبلیغات حوزه بهداشت درمانی و دارویی و غذایی، آرایشی و بهداشتی شد.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره افزایش چشمگیر تبلیغات مراکز درمانی غیرتخصصی و غیرمجاز در مطبوعات کثیرانتشار، افزود: با وجود نظارت خوب بخش نظارت و اعتباربخشی مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌علت تعدد این آگهی‌ها، گروهی از مردم به این مراکز مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که قوانین موجود برای نظارت بر تبلیغات مراکز درمامی بسیار جامع و کامل است، گفت: بر اساس قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین ضوابط مربوط به ارزیابی، نظارت و کنترل بر برنامه‌ها و خدمات واحدها و موسسات آموزشی و پژوهشی، بهداشتی – درمانی و بهزیستی و انجام این امور بر اساس استانداردهای مربوطه از وظایف این وزارتخانه است.

وی با تأکید بر این که بر اساس قانون مطبوعات و رسانه تنها مجاز به تبلیغ مراکز درمانی با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هستند، یاد‌آور شد: تبلیغ مراکز غیرمجاز از سوی مطبوعات کثیرانتشاراقدامی غیرقانونی است و باید با این‌گونه مطبوعات برخورد ‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که نظارت بر تبلیغات درمانی مطبوعات تنها وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۳ آئین نامه نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی مصوب ۱۳۵۸مقرر شده است که برای اعمال نظارت کامل بر امور تبلیغات و آگهی‌های منتشره در رسانه‌ها در حوزه بهداشت درمانی و داروئی و غذایی، آرایشی و بهداشتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی لازم به‌عمل آید تا هرگونه نشر آگهی در این حوزه با مجوز وزارت متبوع صورت گیرد .

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با اعلام این که مراجعه مردم به مراکز غیرمجاز تبعات خطرناکی را به‌دنبال دارد، افزود: متأسفانه مردم با امید بسیار برای جستجو مراکز مناسب درمانی به مطبوعات مراجعه می‌کنند، از این‌رو این نشریات باید جواب اعتماد مردم را دهد و کنترل خود را افزایش دهند.   

تأمینی‌لیچایی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر تبلیغات حوزه بهداشت درمانی و داروئی و غذایی، آرایشی و بهداشتی شد و گفت: وزارتخانه‌های مربوطه باید با دقت بر مطالب منتشر شده مطبوعات نظارت کامل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha