سلامت نیوز : برنامه بازنگری کارشناسی ارشد 4 رشته پرستاری در هیئت بورد پرستاری پایان یافت و برای تصویب نهایی به شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت ارسال شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران عباس عباس زاده، عضو هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت، در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: بازنگری 4 رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد اعم از سلامت بزرگسالان (داخلی و جراحی)، سلامت کودکان، سلامت روان و روانپرستاری، و بالاخره سلامت جامعه به پایان رسیده است.
 
وی ادامه داد: در این بازنگری این 4 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد به رشته تبدیل شده است بدین معنا که اگر پیش از این پرستاران پس از پذیرش در کارشناسی ارشد گرایششان را مشخص می کردند اما هم اکنون پیش از برگزاری آزمون باید رشته مورد علاقه برای ادامه تحصیل را مشخص کنند.
 
عضو هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت افزود: در گرایش به عنوان مثال 9 واحد مربوط به موضوع بود اما هم اکنون با تبدیل به برنامه درسی(کوریکولوم) از ابتداء برای این رشته در مقطع کارشناسی ارشد طراحی می شود به عبارتی رشته در این مقطع تخصصی تر شده است.
 
عباس زاده با بیان اینکه در بازنگری انجام شده رویکرد در مقطع کارشناسی ارشد بالینی است، گفت: اهداف آموزشی به نحوی است که کارآموزی بخش بیشتری را شامل می شود به عنوان مثال 50 درصد از واحدها در دروس تخصصی کارشناسی ارشد عملی و بر بالین بیمارست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha