«شیری که مدرسه به دانش‌آموزان داده‌، زردرنگ بوده و حتی برخی از بچه‌ها شیرها را به خانه برده و والدین آن‌ها خورده‌اند و مسموم شده‌اند.»

سلامت نیوز: «شیری که مدرسه به دانش‌آموزان داده‌، زردرنگ بوده و حتی برخی از بچه‌ها شیرها را به خانه برده و والدین آن‌ها خورده‌اند و مسموم شده‌اند.»

توزیع شیر آلوده در دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌های شهرستان رباط‌کریم بیش از 150 دانش‌آموز را راهی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کرد. یکی از کارکنان درمانگاه مرکزی رباط‌کریم (امام خمینی) در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری قانون می‌گوید: «از ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه مراجعه کودکانی که دچار مسمویت شده بودند به یکباره پرسنل درمانگاه را متعجب کرده و تمام تخت‌های درمانگاه برای درمان این بچه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.» این کودکان، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و برخی مهدکودک‌های رباط کریم بوده‌اند که بنا به گفته والدین آن‌ها به دلیل نوشیدن شیری که در مدرسه به آن‌ها داده بودند مسموم شده‌اند.

 یکی از کارکنان داروخانه‌ای در رباط کریم به قانون می‌گوید: «والدینی که برای گرفتن داروها و سرم‌های ضدمسمومیت مراجعه می‌کردند می‌گفتند شیری که مدرسه به کودکان آن‌ها داده، زردرنگ بوده و حتی برخی از بچه‌ها شیرها را به خانه برده و والدین آن‌ها خورده‌اند و مسموم شده‌اند.» این نسخه‌پیچ داروخانه می‌گوید با اینکه آن‌ها داروخانه شبانه‌روزی نبوده‌اند اما به دلیل تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان تا آخر شب داروخانه را تعطیل نکرده‌اند.

یک پرستار در درمانگاه رباط کریم می‌گوید: «بچه‌ها از 7 تا 10 سال بودند، و همه آن‌ها بستری شدند و خوشبختانه بعد از ساعتی با بهبودی روانه خانه شدند.»

 او می‌گوید همسر یکی از همکارانش که خود معلم بوده در تماسی با آموزش و پرورش شهرستان موضوع را پیگیری کرده و مسئولان قول پیگیری داده‌اند. اما نکته عجیب این است که فردای آن روز یعنی صبح دوشنبه نیز در دبستان‌ها شیر آلوده توزیع کرده‌اند. «ما انتظار داشتیم باتوجه به مسمومیت دانش‌آموزان در شیفت عصر مدارس در روز یکشنبه؛ روز دوشنبه مراجعه‌کننده‌ای برای مسمومیت نداشته باشیم، اما از صبح دوشنبه والدین با مراجعه به داروخانه از مسمومیت دانش‌آموزان در نوبت صبح خبر دادند.» این کارمند داروخانه می‌گوید در این دو روز بیش از 160 نسخه برای مسمومیت پیچیده‌اند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دبستان‌های اندیشه، سروش و مهدکودک پگاه بیشترین مسمومیت را در رابطه با توزیع شیرهای آلوده در رباط کریم داشته‌اند. بنا به گفته یکی از مسئولان آموزش و پرورش رباط کریم توزیع شیر در مدارس این شهر تا اطلاع ثانوی متوقف شده اما در رابطه با چرایی این حادثه و یا مقصران آن توضیح بیشتری داده نشده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha