شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 43246
سلامت نیوز: عرق کردن کف دست‌ها نشانه ازدیاد صفراست که در طب نوین آن را نشانه‌ای از استرس می‌دانند.

سید علی ابوالحبیب به فارس گفت: چاقی یا لاغری افراد یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی لاغر هستند و افراد بلغمی و دموی چاق هستند.

وی گفت: نوع پوست افراد نیز یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی پوست خشکی دارند و بلغمی‌ مزاج و دموی مزاج‌ها دارای پوست مرطوبی هستند.

به عنوان مثال اگر فردی یک ماده غذایی با طبع گرم مانند فلفل یا پسته مصرف کند اگر بدنش با خوردن این مواد غذایی واکنش نشان دهد نشان دهنده این است که فرد خشکی مزاج دارد و به دلیل اینکه دستگاه گوارش نمی‌تواند به خوبی این مواد را هضم کند خشکی این مواد به سطح پوست می‌رسد و موجب بروز خشکی می‌شود.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر افراد با مصرف مواد غذایی با طبع گرم یک قسمت از بدنشان به عنوان مثال یکی از دست‌هایشان دچار خشکی شد ما این را ملاکی بر خشکی مزاج نمی‌دانیم ولی اگر دو دستش دچار خشکی شد می‌تواند نشانه خشکی مزاج باشد.

ابوالحبیب عنوان کرد: تری و تر بودن پوست نشانه تری مزاج است و معمولا افراد بلغمی و دموی دارای پوست مرطوبی هستند و نیازی به تر کردن پوست ندارند ولی اگر از شخصی از منزل خارج شد و تحت تأثیر هوا دست‌ها و صورتش دچار خشکی شد می‌توان گفت که مزاج این فرد به سمت خشکی گرایش دارد.

وی بیان کرد: اجابت مزاج یکی دیگر از نشان‌های خشکی یا تری مزاج است به عنوان مثال افرادی که دچار خشکی مزاج هستند ممکن است که چند روز یکبار اجابت مزاج داشته باشند ولی افرادی که تری مزاج دارند معمولا روزی یکبار را اجابت مزاج را دارند.

این محقق طب اسلامی افزود: عراق کردن موضعی دست‌ها و یا قسمت‌های دیگر نشانه ازدیاد صفرا است که در طب نوین امروزی این را نشانه استرس می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha