سلامت نیوز : مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: استفاده از قطره ویتامین دی (D ) از بدو تولد و قطره آهن از زمان شروع مصرف غذای كمكی در قالب مكمل های غذایی برای نوزادان، الزامی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،  دكتر 'علی كشاورز' افزود: استفاده از مكمل های غذایی به منظور حفظ سلامتی بدن در هر سن و سال، بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تامین نیازهای تغذیه ای ممكن است با یك رژیم غذایی معمول فراهم نشود كه در این صورت، استفاده از مكمل های غذایی، بهترین انتخاب است.

كشاورز گفت: كودكان دبستانی دارای اختلال رشد، باید از مكمل های مولتی ویتامین برای كمك به بهبود اشتها و رشد بصورت دوره ای و محدود استفاده كنند.

وی در مورد بهره مندی افراد میانسال و سالمند از مكمل های غذایی نیز گفت: این افراد بر حسب شرایط خاصی كه با آن مواجه می شوند نیاز به انواع مكمل ها دارند.

كشاورز افزود: به عنوان مثال معده بعضی از افراد سالمندان قدرت تولید فاكتور ویتامین B12 را از دست می دهد كه در چنین شرایطی نیاز به مكمل تزریقی ویتامینB12 وجود دارد.

وی تاكید كرد افرادی كه رژیم های غذایی نامتعادل دارند یا مصرف ماهی به میزان كافی در برنامه غذایی آنان وجود ندارد، باید مكمل های امگا 3 برای ایجاد تعادل تغذیه و حفظ سلامتی مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha