شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 43292
سلامت نیوز: زوج‌های جوانی كه تازه زندگی شان را زیر یک سقف شروع کرده‌اند، خیلی وقت‌ها در پی شناسایی علایق، احساسات و نیازهای شریك زندگی‌شان هستند. این تلاش باعث می‌شود طرف مقابل احساس كند همسرش برای او و نیازها و حالاتش احترام و ارزش قائل است و کسی هست که مایل است عکس‌العمل‌های او را پیش‌بینی کند و در هر لحظه او را درک کند.

اما خیلی وقت‌ها این شناخت و این تلاش برای کشف طرف مقابل ادامه پیدا نمی‌کند و این نقطه‌ای است كه از آنجا زندگی همسران ضربه می‌خورد چون احساس می‌کنند هیچ چیز تازه‌ای در زندگی مشترک وجود ندارد و همه چیز به تکرار رسیده است. واقعیت این است که همه ما در زندگی مدام تغییر می‌کنیم. از ذائقه‌های غذایی‌مان گرفته تا برنامه‌ریزی مان نسبت به آینده و جهان‌بینی و علایقمان.

بنابراین به موازت این تغییرات نیازمند شناخت بیشتر و تازه‌تر از همسرتان هستید. این شناخت جدید، نه تنها شور و طراوت را به زندگی شما برمی گرداند، بلکه شما را انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر کرده و چالش‌های زندگی را کمتر می‌کند.

در عین حال، شناخت شما تنها وظیفه همسرتان نیست. شما باید به طور مداوم افکار به روز شده خود را با همسرتان در میان بگذارید، از اشتیاق‌های تازه تان صحبت کنید و به او کمک کنید تا شما را بیشتر بشناسد و دلیل تغییراتتان را بداند. گاهی این مراوده‌های ساده و کم اهمیت می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در بهبود روابط شما داشته باشند.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha