سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی گفت: اگر مراقبت‌های لازم از پروتز مفصل زانو درست انجام شود این پروتزها تا ۱۵ سال در بدن ماندگاری دارند و نیازی به جراحی و درآوردن آنها نیست.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، فرشید باقری در مورد علت عفونت ناشی از کار گذاشتن پلاتین در بدن گفت: در مواقعی که پلاتین برای شکستگی ایجاد می‌شود ممکن است به علت ایراد در تکنیک جراحی، ایمنی ضعیف، داشتن زخم باز، دیابت یا ضعیف بودن بافت بدن فرد، عفونت ایجاد شود که این عفونت را باید سریع کنترل کرد.

وی در مورد تعویض مفصل زانو و استفاده از پروتز گفت: تعویض مفصل آخرین انتخاب یک جراح برای رهایی بیمار از درد آرتروز و سائیدگی است. امروزه روش‌های نوین جراحی به سمت حداقل عوارض و عمر طولانی مفصل رفته است.

وی گفت: تعویض مفصل به طور متوسط 10 تا 15 سال یکبار است و مواردی که قبل از 10 سال تعویض نیاز دارند به اشکالات دیگر مانند شل شدن مفصل یا عفونت تاخیری 6 ماه تا یک سال بعد از عمل ایجاد شده است.

این متخصص ارتوپدی گفت: شل شدن مفصل هم معمولاً به دلیل وزن زیاد بیمار، رعایت نکردن محدودیت‌هایی که به بیمار در مورد رعایت آن تاکید می‌شود ولی فرد رعایت نکرده، انجام ندادن فیزیوتراپی‌های بعد از عمل و ورزش‌های مخصوص منجر به زودتر شدن مفصل می‌شود.

وی گفت:‌ ساییدگی مفصل زانو یک از شایع ترین مشکلات در جوامع امروزی به خصوص کشور ماست که پیر و جوان نمی‌شناسد و ممکن است با تصادف، وزن زیاد، استفاده نادرست از زانو مانند خم شدن های مداوم، بالا و پایین رفتن از پله و تغذیه نامناسب ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha