شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4338

تغذیه نامناسب در كودكان دبستانی باعث كم خونی و به دنبال آن افت تحصیلی در آنها می‌شود.

دكتر رشیدپور، فوق تخصص تغذیه، به باشگاه خبرنگاران گفت: فقر آهن در كودكان، علل مهم نارسایی رشد كودكان به حساب می‌آید.
وی افزود: كودكان در سنین مدرسه، به 80 كیلو كالری به ازای هر كیلوگرم وزن خود انرژی نیاز داشته و از یازده سالگی تا جوانی پسرها به پروتئین بیشتر و دخترها به پروتئین و آهن بیشتری نیاز دارند.
وی تصریح كرد: با تغذیه نامناسب و ناكافی، ممكن است روند پیشرفت رشد و یادگیری كودك و قابلیت‌های فراگیری وی با مانع روبرو شود و كودكان در این زمان، اغلب با افت تحصیلی مواجه می‌شوند.
وی ادامه داد: هم اكنون بیش از 18 میلیون دانش آموز در مدارس سراسر كشور به تحصیل اشتغال دارند كه بیش از 30 درصد جمعیت كشور را شامل می‌شوند اما تعداد قابل توجهی از این كودكان تغذیه مناسبی ندارند.
"لزوم غنی سازی آرد و نان در كشور"
همچنین دكتر مویدی، متخصص تعذیه كودكان در ادامه به خبرنگار ما گفت: از علل مهم سوء تغذیه در سنین مدرسه، نخوردن صبحانه ، عادت‌های غذایی نامناسب است.
وی افزود: با توجه به نیاز میان وعده‌های غذایی اطفال، می‌توان با تهیه و توزیع نوعی كلوچه غنی شده با عنصر آهن و نیز تهیه نان غنی شده با آهن، گامی اساسی برای رفع مشكل آنمی كودكان برداشت.
وی تصریح كرد: هم اكنون برنامه غنی سازی نان با عنصر آهن به صورت یك طرح پژوهشی از سوی یكی از كارشناسان نان استان اصفهان، در مركز تهیه و تولید انواع نان‌های خاص تولید گردیده است كه  آهن وارد شده از آلمان و تمامی مراحل تهیه و پخت، با نظارت كارشناس مربوطه انجام و كیفیت نان تولیدی مورد تائید قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha