سلامت نیوز: انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است تمام بیماران قلبی به صورت مرتب از لحاظ علائم افسردگی مورد بررسی قرار گیرند. این انجمن اعلام کرده است که شیوع بیماری افسردگی در مبتلایان به حمله قلبی و افرادی که به علت مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده‌‌اند، سه برابر نسبت به مردم عادی بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،بر اساس مقاله تازه منتشر شده در نشریه گردش خون، مشخص شده است که تنها نیمی از پزشکان قلب به افسردگی بیمارانشان توجه می‌کنند (حتی هنگامی که افسردگی در آن‌ها تشخیص هم داده می‌شود، بدون درمان‌‌ رها می‌شوند و یا درمانهای ناموفق را تجربه می‌کنند.)

اریکا فورلیچر، استاد پرستاری در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو دراین باره می‌ گوید: به نظر من ما می‌ توانیم با تشخیص و درمان افسردگی، رنج بیماران را تا حد قابل ملاحظه ‌ای کاهش دهیم و پیامدهای بیماری را بهبود بخشیم.

افسردگی می‌ تواند عواقب بیماری قلبی و کیفیت زندگی را بد‌تر کند. به گفته این کار‌شناسان بیماران قلبی افسرده ممکن است داروهای خود را نخورند، رژیم غذایی‌شان را تغییر ندهند و در برنامه‌‌های بازتوانی شرکت نکنند.

فورل‌ چیر که یکی از روسای هیاتی که توصیه‌‌ها را ارائه کرده ‌اند است، می‌ گوید هر کسی از متخصص قلب گرفته تا پرستار و پزشک عمومی می‌‌تواند و بایست در تعیین اینکه آیا بیمار قلبی دچار افسردگی است یا نه شرکت داشته باشد.

این هیات پیشنهاد می‌ کنند که بیماران قلبی در ابتدا با پرسیدن دو سوال استاندارد مورد غربالگری قرار گیرند: آیا در دو هفته گذشته به انجام کار‌ها علاقه‌‌ای دارید یا از انجام آن‌ها لذت می‌‌برید؟ آیا احساس نومیدی، افسردگی و غمگینی دارید؟

اگر پاسخ بیمار به یک یا هر دوی این پرسش‌‌های مثبت باشد، استفاده از یک پرسشنامه برای تعیین افسرده بودن بیمار و شدت ان توصیه می‌‌شود. این هبات می‌‌گوید اگر بیمار افسرده تشخیص داده شود، ممکن است لازم باشد او را به یک متخصص واجد شرایط در درمان افسردگی ارجاع کرد، گزینه‌‌های درمانی ممکن است شامل استفاده از داروهای
ضدافسردگی، مراجعه به روان ‌درمانگر و ورزش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha