سلامت نیوز : سوپروایزر بالینی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: همه والدین کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی بستری در بیمارستان مسیح دانشوری از نظر نحوه استفاده از اسپری تنفسی، دارو، نبولایزر و فیزیوتراپی آموزش می بینند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از نظام پرستاری زهرا خرم دل اظهار کرد: طرحی با عنوان بررسی تاثیر اجرا و آموزش یک گایدلاین ساده و واضح برای تقویت اثربخشی درمان کودکان مبتلا به بیماری های ریوی و والدین آنها برای مشارکت در پروسه درمان کودکانشان در بیمارستان مسیح دانشوری اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح والدین را در درمان کودکان دخالت دادیم در ابتدا پرستاران با نحوه استفاده صحیح از داروهای مورد درمان در آسم آموزش داده شدند سپس پرستاران والدین را آموزش دادند و به عبارتی Medical Home Care برای کودکان مبتلا به بیماری های ریوی از جمله آسم اجرا شد.

سوپروایزر بالینی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه از سال 2002 میلادی تاکنون این برنامه در بخش کودکان بیمارستان مسیح دانشوری در حال انجام است، گفت: یافته ها حاکی از آن است که پس از آموزش کل بیماران 2/14 درصد 4 بار، 7/4 درصد 6 بار و 1/81 درصد فقط 2 بار بستری شدند که این آمار، نسبت به موارد بستری پیشین کاهش چشمگیری داشته است.

خرم دل یادآور شد: از این رو آموزش مداوم و موثر والدین از ارکان اصلی درمان در بیماران مبتلا به بیماری های ریوی و آسم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha